کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۳۰ اکیپ اورژانس و ۱۶ پایگاه هلال‌احمر قم در ایام نوروز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

خبرگزاری تسنیم , 28 اسفند 1397 ساعت 11:30

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: ۳۰ اکیپ اورژانس و ۱۶ پایگاه هلال‌احمر قم در ایام نوروز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.


به گزارش قم نیوز محسن اروجی در نشست ستاد تسهیلات زائرین نوروزی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه کارگروه امور امدادی و درمان امسال برای ایام تعطیل سال به‌ویژه شب سال‌تحویل و چهارشنبه آخر سال برنامه‌ریزی ویژه داشته است، اظهار داشت: 30 اکیپ اورژانسی و 16 پایگاه هلال‌احمر برای ارائه خدمات درمانی در ایام نوروز آماده‌باش خواهند بود و دو فروند بالگرد نیز پشتیبانی از این نیروها را دنبال می‌کنند.

وی از آمادگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی برای ارائه خدمت در مواقع ضروری یاد کرد و افزود: هفت گروه بهداشتی بر توزیع و عرضه در بازار نظارت می‌کنند تا مشکل خاصی نداشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم خاطرنشان کرد: کمیته امور امدادی و درمان ‌13 نشست و 54 مصوبه داشته که 90 درصد این مصوبات به نتیجه رسیده و چهار مصوبه نیز باقیمانده که در مورد نیمه شعبان است و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام آن مصوبات نیز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی از تعطیلات خود برای خدمت به مردم گذشته‌اند، مطرح کرد: همان‌طور که سال گذشته نیز این افراد بدون هیچ مشکلی در خدمت زائران و مسافران بودند امیدواریم امسال نیز این هدف را تحقق‌بخشیم.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم نیز طی سخنانی با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر داوطلبانه در طول سال به‌ویژه ایام نوروز در خدمت مردم هستند، اظهار داشت: طرح نوروزی هلال‌احمر از 25 اسفندماه آغازشده و جمعیت هلال‌احمر جدای از فعالیت‌های امدادی که در 16 پایگاه سیار و ثابت دنبال می‌شود، 26 پایگاه جوانان راهنمای زائر را در نقاط مختلف شهر قم برپا کرده است.

محمد گلفشان از اجرای کمپین «نه به تصادفات» در راستای ترویج فرهنگ رانندگی صحیح در قم یاد کرد و گفت: امسال برای شناسایی نقاط حاصل‌خیر در جاده‌ها اقدامات موردنیاز را انجام داده تا پایگاه‌های امدادی در مکان‌های موردنیاز برپایی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان اینکه پایگاه امدادی جاده گرمسار از امسال در راستای ارائه خدمت به مردم در کیلومتر 50 این جاده به‌صورت دائمی فعال خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز بتوانیم همانند سال گذشته ارائه خدمات درمانی را به شیوه مطلوب رقم بزنیم.

وی ادامه داد: خادمان و مسئولان آستان مقدس بانوی کرامت در سال‌های گذشته با حضور در جمع نیروهای پایگاه‌های امدادی و راهنمای زائرین موجب دلگرمی نیروهای هلال‌احمر می‌شدند که امیدواریم این امر امسال نیز مورد توجه قرار گیرد.

گلفشان با اشاره به اینکه نیروهای هلال‌احمر نوروز امسال به‌صورت ویژه در حرم مطهر بانوی و اطراف آن حضور خواهند یافت، مطرح کرد: در طول ایام سال دو اکیپ خواهر و برادر به زائران حرم مطهر خدمت‌رسانی خواهند داشت.

انتهای پیام/  113


کد مطلب: 75755

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75755/۳۰-اکیپ-اورژانس-۱۶-پایگاه-هلال-احمر-قم-ایام-نوروز-حالت-آماده-باش-قرار-گرفتند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir