کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزانه 150 هزار خودرو وارد شهر قم می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 28 اسفند 1397 ساعت 17:01

دبیر کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان قم با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ هزار خودرو نقلیه وارد شهر مقدس قم می‌شود، گفت: طی دو روز اخیر، تصادفات منجر به فوت در استان قم نداشته‌ایم.


به گزارش قم نیوز وحید مقدم ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات زائرین نوروزی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان قم برنامه‌ریزی‌های لازم را برای نوروز 98 دنبال کرده است، اظهار داشت: در برون شهر 700 دستگاه اتوبوس و سواری و در داخل شهر نیز 300 دستگاه اتوبوس و تاکسی برای ایام نوروز در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمت به زائران در نیمه شعبان نیز برنامه‌ریزی لازم را دنبال خواهیم کرد، اضافه کرد: شهرداری 50 دستگاه اتوبوس جدید خریداری کرده و در حال خرید  100 دستگاه اتوبوس است تا بتواند در سال آینده در حوزه حمل‌ونقل خدمات متفاوت‌تری را به مردم ارائه دهد.

دبیر کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان قم خاطرنشان کرد: در زمینه ترافیکی نیز دو مشکل‌داریم، نخست اینکه شاهد کمبود پارکینگ‌ها در اطراف حرم مطهر بوده که امسال ظرفیت پارکینگ شهید کاظمی با 700 دستگاه ظرفیت می‌تواند مقداری موجب رفع این مشکل شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه 150 هزار خودرو نقلیه وارد شهر مقدس قم می‌شود، تصریح کرد: طی دو روز اخیر، تصادفات منجر به فوت در استان قم نداشته‌ایم درحالی‌که در این دو روز گذشته در سال گذشته دو مورد فوتی داشته‌ایم.

مقدم با اشاره به اینکه چهارشنبه آخر سال نیروهای پلیس راهور در حالت آماده‌باش هستند، گفت: در مساجدی که مراسم اعتکاف در آن‌ها برگزار می‌شود نیروهای انتظامی حضور می‌یابند تا روان‌سازی ترافیک را موردتوجه قرار دهند در شب تحویل سال نیز نیروهای پلیس در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر مستقر می‌شوند.

همچنین، میر قیصری جانشین رئیس پلیس راهور قم با بیان اینکه ما بایستی فضا را برای پارک خودروها در شهر قم فراهم کنیم، تصریح کرد: امیدواریم امسال با پارکینگ تقاطع شهدا و پروژه شهید کاظمی بتوانیم بخشی از نیازها را پاسخگو باشیم.

وی یادآور شد: 30 تیم خودرو، 60 تیم موتورسوار و 60 تیم پیاده را برای درون شهر پیش‌بینی کرده و پلیس‌راه نیز بیش از 60 تیم را برای جاده‌های برون‌شهری در نظر گرفته است. اعمال قانون فقط برای تخلفات حادثه‌ساز خواهد بود و حمل با جرثقیل‌ها نیز فقط برای جلوگیری از مسدودشدن مسیرها به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 75770

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75770/روزانه-150-هزار-خودرو-وارد-شهر-قم-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir