کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسادت‌های نابه‌جا و تعیین جهیزیه‌های سنگین مانع ازدواج جوانان است

خبرگزاری تسنیم , 1 فروردين 1398 ساعت 10:11

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هرچند مشکلات اقتصادی کشور قابل انکار نیست اما مردم نیز باید نسبت به برخی سنت‌های خود تغییری داشته باشند که حسادت‌های نابه‌جا و تعیین جهیزیه‌های سنگین از جمله این سنت‌های غلط است که مانع ازدواج جوانان است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در آیین تحویل سال 1398 که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر رضای الهی اظهار داشت: هیچ چیزی جز خداوند متعال قابلیت تکیه کردن بر آن را ندارد.

وی افزود: انسان مؤمن خداوند متعال را در همه ابعاد زندگی خود حاضر می‌بیند به همین علت به تعالی بسیار نزدیک است، عبد واقعی خداوند متعال از هیچ فرد و چیزی نمی‌هراسد، فردی که عبد خداوند متعال باشد عزیز خواهد شد و در دنیا و آخرت به سعادت خواهد رسید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: هرچند مشکلات اقتصادی کشور قابل انکار نیست اما مردم نیز باید نسبت به برخی سنت‌های خود تغییری داشته باشند که حسادت‌های نابه‌جا و تعیین جهیزیه‌های سنگین از جمله این سنت‌های غلط است که مانع ازدواج جوانان است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در اسلام عنوان کرد: برخی خانواده‌ها از درون و باطن فرزندان خود غافل هستند هرچند برخی خانواده‌ها نسبت به ظاهر فرزندان خود توجه دارند اما نسبت به باطن آن‌ها بی‌توجه هستند درحالی‌که توجه به تدین فرزندان از وظایف خانواده‌ها است.

رفیعی با تأکید بر اینکه برگزاری آیین‌های تحویل سال در اماکن مقدس اقدامی قابل تقدیر است، گفت: حضور پرشور مردم در بقاع متبرکه و آستان‌های امامزادگان فرصتی برای افزایش معنویت در جامعه است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بر دل‌ها حکومت می‌کردند، حاکمان بسیاری در ایران حضور یافتند اما هیچ کدام نتوانستند همانند امام خمینی(ره) حکومتی را برپا کنند که این حکومت مردم را با خود همراه کند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای عربی عبد آمریکا هستند و از آمریکا و کشورهای غربی پیروی می‌کنند که چیزی بالاتر از این ذلت نیست.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 75815

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75815/حسادت-های-نابه-جا-تعیین-جهیزیه-های-سنگین-مانع-ازدواج-جوانان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir