کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتکاف ۲ هزار نفر در مسجد مقدس جمکران

خبرگزاری حوزه نیوز , 2 فروردين 1398 ساعت 1:00

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران از آغاز مراسم اعتکاف با حضور دو هزار معتکف در مسجد مقدس جمکران خبر داد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی با اشاره به اینکه هم‌زمان با شب ولادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) آیین اعتکاف در مسجد مقدس جمکران آغاز شد، اظهار کرد: بیش از هفت هزار نفر متقاضی شرکت در اعتکاف رجبیه مسجد مقدس جمکران بودند که درنهایت بالغ‌بر دو هزار نفر توفیق حضور در این مراسم معنوی را در میعادگاه منتظران کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه 340 نفر از طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی (صلی الله علیه و آله) العالمیه در بخش خواهران و نیز خانواده‌هایشان در این اعتکاف حضور دارند، ابراز کرد: برای بهره‌مندی هر چه بیشتر معتکفان از این فرصت معنوی، حجج‌اسلام صدیقی، ضیایی و فروغی به‌عنوان سخنران در آیین اعتکاف سخنرانی کنند؛ همچنین، با توجه به اهمیت بحث معارفیِ اعتکاف از استادان مرکز تخصصی مهدویت به‌منظور برپایی حلقات مهدوی دعوت شده است.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران بیان کرد: مداحی و مناجات خوانی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) ازجمله حاج عباس حیدر زاده، حاج علی مهدوی نژاد و حاج علی علیزاده از دیگر برنامه‌های اعتکافِ مسجد مقدس جمکران است.

حسین‌آبادی افزود: آیین صحیفه سجادیه خوانی، بیان احکام اعتکاف، برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوعاتی همچون پاسخ به شبهات مهدوی، طب اسلامی، نماز و صحیفه سجادیه و برگزاری مراسم قرائت زیارت شریف آل یاسین از جمله برنامه‌های اعتکاف جمکران است.

وی به دیگر برنامه‌های این مکان مقدس در سه روز برپایی آیین اعتکاف اشاره کرد و گفت: برپایی محافل قرآنی، قرائت دعای پرفیض عهد، اجرای ویژه برنامه تحویل سال 1398 شمسی، برگزاری مراسم سوگواری سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها و مراسم دعای ام داوود و بدرقه معتکفین هماز دیگر برنامه‌هایی است که تدارک دیده شده است.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 75825

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75825/اعتکاف-۲-هزار-نفر-مسجد-مقدس-جمکران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir