کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی:

اخلاق و فرهنگ با خطرات جدی مواجه شده است

خبرگزاری حوزه نیوز , 2 فروردين 1398 ساعت 3:00

اخلاق و فرهنگ تبدیل به چالش اساسی و با خطرات جدی مواجه شده است. مبلغ با تأکید بر مبانی اخلاقی و فرهنگ برگرفته از دین و سیره اهل بیت(ع)، می تواند گام مهمی در نشر اخلاق اهل بیتی(ع) داشته باشد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد حسین مختاری ضمن تبریک ایام نوروز گفت: عید نوروز فرصت و ظرفیت خوبی برای تبلیغ و ترویج مبانی دینی است. حتی می توان در این زمان مناسب بر اهمیت مباحث اخلاقی و فرهنگی در بین مردم و جوانان تأکید فراوان کرد و توجه بیشتری داد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: هر طلبه و مبلغی در انتقال مبانی دینی و ارزشی در حوزه رفتاری و عملی می تواند سفیری مهم باشد. امروز در شرایطی قرار داریم که اخلاق و فرهنگ تبدیل به چالش اساسی و با خطرات جدی مواجه شده است. مبلغ با تأکید بر مبانی اخلاقی و فرهنگ برگرفته از دین و سیره اهل بیت(ع)، می تواند گام مهمی در نشر اخلاق اهل بیتی(ع) داشته باشد.

وی عنوان کرد: در عید نوروز ابعاد اجتماعی، تربیتی و عاطفی را می توان مورد توجه قرار داد و در ارتقاء معنویت جامعه از آن بهره گرفت و دستورات اسلام را با عید ارتباط داد و بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری بیان داشت: عید در کنار همه مسائل، فرصت مناسبی برای پاسخ گویی به شبهات دینی، عقیدتی و... است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: طلبه توان مند ابتدا می تواند سوالات جوانان را بشنود و بعد پاسخ دهد. باید بدانیم نباید خود را از مردم جدا ببینیم، قدما و علمای گذشته با مردم و همراه مردم بودند و برای پیام  رسانی خودشان به میان مردم وجوانان می رفتند.

وی عنوان کرد: علما گذشته همه تلاش خود را می کردند به میان مردم بروند و خود را آنها جدا ندانند و در عین حال پاسخ گویی شبهات دینی و عقیدتی و... باشند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 75828

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75828/اخلاق-فرهنگ-خطرات-جدی-مواجه-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir