کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیاستمدار محافظه کار بریتانیایی از افزایش بودجه مساجد حمایت کرد

خبرگزاری حوزه نیوز , 3 فروردين 1398 ساعت 12:49

سعید وارثی سیاستمدار بریتانیایی و عضو حزب محافظه کار، ضمن بیان اینکه اسلام هراسی برای اعضای این حزب به یک «نقطه کور تعصبی» تبدیل شده خواستار افزایش بودجه امنیتی مساجد این کشور شد.


به گزارش قم نیوز در پی بروز حمله تروریستی علیه دو مسجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند، سعیده وارثی سیاستمدار بریتانیایی و عضو حزب محافظه کار از وزرای این کشور خواسته بودجه امنیتی مساجد را افزایش دهند.

وارثی گفته اسلام هراسی به «نقطه کور تعصب» برای حزب محافظه کار بریتانیا تبدیل شده است.

مدیر سابق حزب محافظه کار گفت: شواهد فراوانی مبنی بر نیاز به افزایش بودجه حفاظتی برای مساجد وجود ارد.

 اوایل ماه جاری وارسی درخواست برای بازرسی داخلی در این حزب را تکرار کرده بود و پیشنهاد داده بود که شخصیت های برجسته حزب، از جمله ترزا می نخست وزیر بریتانیا بایستی مسئله را (اسلام هراسی) را جدی تر تلقی کند.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: متاسفانه نگرانی من این است که اسلام هراسی در حزب(محافظه کار) و دولت به یک نقطه کور تعصب تبدیل گشته است.

بریتانیا بیشترین بودجه را صرف حفاظت از کنیسه ها می کند

 وی در پاسخ به این سئوال که کنیسه های  یهودیان در بریتانیا بودجه نامتناسبی دارند نیز گفت: این یک نظر نیست بلکه یک حقیقت است. ما دو نوع بودجه در اینجا داریم. یک بودجه مخصوص محافظت از کنیسه ها و یک بودجه نزدیک به 2.4 یورو که مجموعا برای محافظت از دیگر موسسات دینی در سرتاسر انگلستان مورد استفاده قرار می گیرد.

وارثی افزود: دولت باید به عقب برگردد و تشخیص دهد که نیاز اکنون وجود دارد و شواهد نشان می دهد که برای واکنش سریع ضرورت وجود دارد.

لازم به ذکر است شورای مسلمانان بریتانیا نیز چندی پیش به سبب افزایش حملات نژادپرستانه حامیان راست افراطی خواستار بالا بردن بودجه امنیتی مساجد و مراکز دینی شده بود.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 75835

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75835/سیاستمدار-محافظه-کار-بریتانیایی-افزایش-بودجه-مساجد-حمایت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir