جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 75846
منبع : خبرگزاری تسنیم

تبیین گفتمان کربلا مهم‌ترین اقدام حضرت زینب (س) بود

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان بیان اینکه حضرت زینب (س) در واقعه کربلا رشادت‌های زیادی انجام داد، گفت: این بانوی پاکدامن همراه امام حسین (ع) در نهضت عاشورا به نقش آفرینی پرداخت و تبیین گفتمان کربلا از اقدامات حضرت زینب (س) بود.
تبیین گفتمان کربلا مهم‌ترین اقدام حضرت زینب (س) بود
تبیین گفتمان کربلا مهم‌ترین اقدام حضرت زینب (س) بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عسکر دیرباز با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) در زمینه ولایت مداری مطیع کامل بودند و این اطاعت پذیری از ولایت همراه با اعتقاد بود.

وی با اشاره بیان اینکه حضرت زینب (س) در واقعه کربلا رشادت‌های زیادی انجام داد و همراه امام حسین (ع) در نهضت عاشورا به نقش آفرینی پرداخت، ادامه داد: تبیین گفتمان کربلا از اقدامات حضرت زینب (س) بود، این بانوی پاکدامن حق زیادی گردن امت اسلامی دارند چون در تبیین نهضت عاشورا به یاری اباعبدالله (ع) پرداختند و در این زمینه سربلند شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه پس از شهادت امام حسین (ع) سرپرستی اهل بیت امام حسین (ع) را عهده حضرت زینب (س) بود، ادامه داد: زینب کبری سخنرانی‌های زیادی جهت تبیین نهضت عاشورا و امام حسین (ع) انجام دادند و در برابر یزید و ابن زیاد هم با اعتماد به نفس بسیار بالا سخنرانی کرده و به تحقیر دشمنان اهل بیت (ع) پرداختند.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) در مسیر حق و در راستای تحقق رضایت الهی بود، گفت: حضرت زینب (س) با تلاش‌های خود فلسفه قیام اباعبدالله (س) را با کوتاه‌ترین و دقیق‌ترین بیانات ترویج و با سخنرانی‌های خویش حقانیت مکتب امام حسین (ع) را ثابت کرد.

دیرباز با بیان اینکه حضرت زینب (س) بانوی قهرمانی بودند که حق زیادی گردن امت اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: ایشان در واقعه کربلا رشادت‌های زیادی انجام داد و همراه امام حسین (ع) در نهضت عاشورا به نقش آفرینی پرداخت.

انتهای پیام/  137
https://qomnews.ir/vdcjmoea.uqeixzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما