شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب : 75852
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام حسینی قمی مطرح کرد

ضرورت الگوگیری بانوان از حجاب حضرت زینب (س)

قم نيوز : استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان لزوم حفظ حجاب توسط بانوان بویژه در ایران اسلامی گفت: آیت الله صافی گلپایگانی شخصیتی است که چادر مشکی زنان را مقدس تر از عبای خود می داند.
ضرورت الگوگیری بانوان از حجاب حضرت زینب (س)/ حکایت مرجعی که چادر مشکی زنان را مقدس تر از عبای خود می داند
ضرورت الگوگیری بانوان از حجاب حضرت زینب (س)/ حکایت مرجعی که چادر مشکی زنان را مقدس تر از عبای خود می داند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در مراسم سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) و در جمع تعدادی از عزاداران با اشاره به این که حفظ حجاب و عفاف، از مهم ترین ویژگی های زندگی حضرت عقیله بنی هاشم (س) بوده است اظهار کرد: حضرت زینب کبری شخصیتی است که یکی از همسایگان ایشان، یعنی شخصی به نام یحیی المازنی درباره شان می گوید من سال ها همسایه آنان بودم اما هیچ گاه صدای ایشان را نشنیدم.

وی سپس به نقل خاطره ای از مرجع عالیقدر آیت الله بهجت پرداخت و گفت: وقتی از پیرمردی که همسایه آن مرجع عالیقدر بود درباره خاطراتش از مرحوم آیت الله بهجت پرسیدند او چنین گفت که وقتی همسر من درگذشت؛ آیت الله بهجت شخصا در منزل ما آمد و ضمن دادن وجهی برای کمک هزینه مراسم به من تسلیت گفت و زمان تشییع را پرسید. بنده به ایشان عرض کردم که من راضی نیستم که شما به عنوان یک عالم وارسته و مرجع عالیمقام به زحمت بیفتید؛ اما ایشان اصرار کرد که می خواهد در مراسم تشییع حاضر باشد. به هر حال ایشان نه تنها در مراسم تشییع حاضر شد؛ بلکه در حالی به مراسم خاکسپاری هم آمد که می گفتند ایشان تا آن روز تنها در مراسم تشییع برخی مرحومان شرکت کرده و برای خاکسپاری هیچ فردی حضور نداشته است. بعدها که برخی شاگردان از ایشان درباره این اهتمام به حضور در مراسم تشییع و تدفین آن بانو می پرسند؛ آیت الله بهجت چنین می فرماید که ما سال ها همسایه دیوار به دیوار این منزل بودیم؛ اما من حتی یکبار صدای این زن را هم نشنیدم.

حجت الاسلام حسینی قمی سپس این پرسش را مطرح کرد: بنده عرض می کنم آیا واقعا امروزه بازار و دانشگاه و رسانه ملی ما همین طور است؟!

وی با بیان این که امروزه غرب و رسانه های غرب حجاب و عفاف را هدف قرار داده اند تصریح کرد: خانواده های ما یقین داشته باشند که اینان به برداشتن روسری از سر زنان ما قانع نیستند و تا جامعه را به همان برهنگی و ابتذال جوامع خود نرسانند؛ دست از کوشش و تلاش خود بر نمی دارند.

وی در ادامه به کوشش مراجع عظام تقلید و عالمان دینی و همچنین مجاهدت ایثارگران و شهدا و جانبازان برای حفظ حجاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از این مراجع، آیت الله صافی گلپایگانی است که وقتی تعدادی از بانوان محجّبه در دیدار با وی خواستند تا عبایش را به عنوان تبرّک ببوسند فرمود: از عبای من مقدس تر چادر شماست؛ پس همان را ببوسید.

بیان مجاهدت مرحوم آیت الله بافقی یکی دیگر از مطالبی بود که حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی به آن اشاره کرد: نقل است که آیت الله بافقی در روز تحویل سال که جمعه هم بود در حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشغول خواندن دعای ندبه بود که به وی اطلاع دادند همسر رضاخان بدون حجاب به حرم آمده و در ایوان آینه جلوس کرده است. او هم بدون معطلی دعای ندبه را نیمه تمام رها کرد و به نهی از منکر آن زن مشغول شد؛ در حالی که خطاب به وی فریاد می زد: اگر کافری؛ چرا به حرم آمده ای و اگر مسلمانی چرا حجاب نداری؟ پس از آن بود که ماجرا را به رضاشاه اطلاع دادند و وی به سرعت از تهران به قم آمد و آیت الله بافقی را زیر لگدهای خود گرفت و سپس وی را به ری تبعید کرد.

وی در عین حال به روایت منقول از شیعه و سنّی درباره لحظات شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: روایات چنین بیان می دارد که حضرت فاطمه زهرا (س) در آخرین روز زندگی خود ناراحت بودند و وقتی اسماء دلیل این ناراحتی را از حضرتش پرسید ایشان فرمودند که برای تشییع پیکر خود نگرانم.

حجت الاسلام حسینی قمی افزود: در آن زمان رسم بود که افراد را بر تخته چوبی تشییع می کردند؛ اما أسماء چنین بیان داشت که در حبشه تابوت هایی دیده است که دیواره دارد و به حضرت گفت آن را برای شما خواهم ساخت. این جا بود که حضرت صدیقه کبری (س) خوشحال شدند و فرمودند: همان گونه که مرا پوشاندی؛ خداوند تو را بپوشاند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgx79u.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما