کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار: عرضه میوه شب عید در قم باید تا هفدهم فروردین ادامه یابد

خبرگزاری ايرنا , 5 فروردين 1398 ساعت 8:14

فرماندار قم گفت: برای حفظ رفاه شهروندان و زائران نوروزی عرضه میوه شب عید به نرخ دولتی و طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان باید تا هفدهم فروردین ادامه پیدا کند.


به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری در سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در سالن جلسه های فرمانداری اظهار داشت: مهلت توزیع میوه شب عید تا دوازدهم فروردین تعیین شده ولی باید تا هفدهم فروردین تمدید شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه در توزیع مرغ به قیمت تنظیم بازار برخی مشکل ها وجود دارد، و باید مقداری شفافیت ایجاد شود، گفت: ما ابهام هایی که در این زمینه وجود دارد را پیگیری می کنیم، و تا به یقین نرسیم کسی را زیر سئوال نمی بریم و متهم نخواهیم کرد.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود هدایت زائران به مراکز اسکان و پارکینگ خودرو را مورد توجه قرار داد، و افزود: با توجه به حساسیت قم و تفاوت آن با سایر شهرهای کشور باید حجاب اسلامی از سوی زائران رعایت، و توصیه های لازم نیز به صورت محترمانه و متناسب با شرایط امر به معروف و نهی از منکر داده شود.

** مدیر تعاون روستایی قم نیز در این جلسه یادآور شد: از 26 اسفندماه تاکنون حدود 700 تن پرتقال تامسون شمال و 350 تن سیب دماوند توزیع شده که بیشتر آن مربوط به 29 اسفند با 295 تن است.
سید مجتبی منزوی با اشاره با اینکه طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار و همکاری سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری و اتحادیه مربوطه 37 غرفه برای عرضه میوه در استان تعبیه شده است بیان داشت: از این تعداد 9 غرفه در بخش های پنج گانه استان ایجاد و تعداد غرفه ها نیز در مجموع در مقایسه با سال گذشته 3 مورد بیشتر شده است.
وی با رد برخی از سخنان مبنی بر بی کیفیت بودن پرتقال عرضه شده گفت: حتی یک عدد پرتقال دارای لکه نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار نگرفته است.

** مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قم نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه با تلاشها و همکاری های سازمان صنعت، معدن و تجارت توزیع مرغ منجمد به وفور در حال انجام است، ودر چهارمین روز فروردین بالغ بر 100 تن در فروشگاه های مختلف توزیع شد و مقدار متنابهی مرغ منجمد نیز در حال حمل جهت انتقال به استان است.
هادی مومنی نسب با اذعان به اینکه نیاز استان به مرغ منجمد اشباع شده و به تعداد زیاد در اکثر مراکز وجود دارد،افزود: قیمت مرغ منجمد در قم روند کاهشی را طی می کند و هر کیلو 150 هزار ریال است، که امیدواریم ادامه پیدا کند.

** معادن بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن وتجارت قم نیز دراین جلسه با اشاره به انجام 10 هزار و 300 مورد بازرسی از سوی گشت بازرسی این سازمان،از تشکیل 795 پرونده تخلف خبر داد و گفت: تیم بازرسی اصناف قم نیز سه هزار و 808 مورد بازرسی انجام داده که 335 پرونده تخلف تشکیل شده است.
احمد رضا سمیعی نسب، مجموع بازرسی های صورت گرفته در این مدت را 14 هزار و 108 فقره ذکر کرد و افزود: یکهزار و 130 مورد پرونده تخلف نیز تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بازرسی ها، به صورت مشترک با عوامل تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره اماکن نیروی انتظامی نیز تعداد 23 بازرسی صورت گرفته که تشکیل 35 پرونده تخلف ماحصل آن می باشد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 75908

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75908/فرماندار-عرضه-میوه-شب-عید-قم-باید-هفدهم-فروردین-ادامه-یابد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir