کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

6900 مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر قم بهره مند شدند

خبرگزاری ايرنا , 6 فروردين 1398 ساعت 0:23

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اجرای نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، گفت: 6 هزار و 900 مسافر نوروزی از 28 اسفند 97 تا 4 فروردین 98 از خدمات این طرح استفاده کردند.


به گزارش قم نیوز محمد گلفشان با اشاره به شعار «بهبود رفتارها ترافیکی» در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، بیان کرد: امسال در چهارسالگی اجرای طرح ملی کمپین پیشگیرانه «بهرفت» در سازمان جوانان برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در اکیپ‌های طرح ملی نوروزی قم نیز اجرایی شد.

وی با اشاره به استقبال مردم و مسئولان از پویش مردمی طرح ملی بهرفت گفت: در این مدت 418 تن با امضای میثاق نامه کمپین به این پویش انسان دوستانه پیوستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم افزود: در این مدت تا کنون 122 نفر روز از خواهران و 175 نفر روز از برادران در 26 پست ثابت و سیار جوانان استان اقدام به ارائه خدمت کردند.

گل فشان با اشاره به برپایی اکیپ در شهرهای کهک، جعفریه و دستجرد توسط اعضای جوان، بیان کرد: با توجه به افزایش تردد و نیاز مسافران در ایام تعطیلات نوروزی اکیپ های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران در این شهرها با مشارکت و همکاری اعضای جوانان برپا شد.

وی از برپایی خیمه نماز در ایام نوروز خبر داد و گفت: تا امروز 334 تن نیز از خدمات خیمه نماز بهره مند شده اند و 355 تن نیز به ایستگاه‌های سلامت طرح نوروزی که در راستای حساس سازی و آگاهی عموم مردم از آسیب های اجتماعی است، مراجعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: 383 تن از کودکان در برنامه‌هایی که شامل مسابقات فرهنگی، نقاشی و بازی های گروهی و ورزش بود شرکت کردند و از خدمات رفاهی فضای دوستدار کودک در قم بهره‌مند شدند.


** انجام 23 مورد ماموریت امدادی 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم همچنین گفت: در طرح نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته تا 4 فروردین ماه سال جاری، 23 مورد امدادرسانی به مسافران نوروزی در استان قم انجام شد.

گل فشان اظهار کرد: این تعداد ماموریت توسط 85 نفر روز پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر در پایگاه ها به مسافران نوروزی انجام شده است.

وی افزود: در این عملیات ها که در مراسم معنوی اعتکاف، مراجعان حضوری و سرپایی در پایگاه های امداد و نجات استانی انجام شده است، یک هزار و 54 تن حادثه دیده داشته است.

وی با بیان این که 199 تیم عملیاتی به صحنه حادثه ها اعزام شدند گفت: در این مدت 25 خودروی عملیاتی به کار گرفته شده است و در مجموع 13 مورد عملیات رهاسازی توسط نیروی های امدادی صورت گرفته و 32 تن نیز از خدمات اسکان اضطراری هلال احمر بهره مند شده اند.

گل فشان از فعالیت 16 پایگاه امدادی ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی و سطح شهر قم در طرح نوروزی خبر داد و گفت: در این مدت با توجه به سیل اخیر در استان های شمالی کشور 500 بسته غذایی نیز توسط هلال احمر قم به مناطق سیل زده ارسال شده است.

طی روزهای گذشته به دلیل بارش مستمر باران در استان های شمالی کشور به خصوص مازندران و گلستان، مردم شهرها و روستاهای این دو استان با مشکل سیل و آبگرفتگی شدید مواجه و متحمل خساراتی شده اند. 

وی اضافه کرد: پایگاه ویژه امداد هوایی نیز در این ایام به صورت کامل فعال است تا در صورت بروز حوادث احتمالی از این ظرفیت برای امداد و نجات استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده حادثه با شماره 112، ندای امداد جمعیت هلال امر تماس حاصل نمایند؛ تماس با این شماره بدون داشتن سیم کارت با تلفن همراه نیز امکان پذیر است.


** آماده باش کامل 120 تن از نیروهای هلال احمر قم برای سیل احتمالی

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم نیز گفت: تیم‌های امداد و نجات، به همراه تمام تجهیزات برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب‌دیدگان در پایگاه‌های استان قم و شهر کهک آماده باش هستند.

سعید یعقوبی اظهار کرد: بر اساس گزارش هواشناسی طی سه روز آینده و آغاز بارش باران در استان و بخش کهک طبق پیش بینی های احتمالی برای جاری شدن سیل در این وضعیت 120 تن از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر قم در آماده باش کامل به سر می برند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر قم 14 پمپ کف کش و لجن کش را به همراه 80 امدادگر و 40 امدادگر در بخش کهک را در قالب تیم‌های امدادی در حالت آماده باش قرار داده است.

یعقوبی با بیان اینکه امدادگران در 16 پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت هلال احمر به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند، تصریح کرد: تیم های واکنش سریع و 2تیم نجات در قم نیز آماده ارائه خدمات در صورت نیاز هستند.

اداره کل هواشناسی قم روز گذشته با صدور اطلاعیه ای از احتمال آبگرفتگی معابر این شهر به دلیل باران شدید طی امروز و روزهای آینده خبر داده است. 

کهک از بخش های پنجگانه استان قم است که فاصله این بخش تا مرکز شهر قم حدود 35 کیلومتر است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 75939

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75939/6900-مسافر-نوروزی-خدمات-هلال-احمر-قم-بهره-مند-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir