کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

396 هزار مسافر نوروزی در قم اسکان یافته اند

خبرگزاری ايرنا , 6 فروردين 1398 ساعت 1:44

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: بیش از 396 هزار تن تا ساعات پایانی روز چهارم فروردین ماه در مراکز اقامتی این استان اسکان یافته اند.


به گزارش قم نیوز حمید یزدانی اظهار داشت: از روز نخست تا چهارمین روز فروردین ماه همه روزه ظرفیت مراکز اقامتی رسمی استان اعم از هتل ها، هتل آپارتمانها، مهمان پذیرها و خانه مسافرها تکمیل بوده است.

وی با بیان اینکه طی این 4 روز بیش از 53 هزار تن در اماکن اقامتی رسمی استان اسکان داشته اند تصریح کرد: علاوه بر آن بیش از 252 هزار تن نیز در سایر اماکن اقامتی اعم از بقاع متبرک امامزادگان، سالن های ورزشی، کمپینگ های شهر و نیز بیش از 122 هزار تن در مدارس استان اسکان یافته اند.

وی اضافه کرد: در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی بیش از 249 بازدید نظارتی توسط گشت های رسمی کمیته اسکان استان انجام شده است. 

35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از 12 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم در خدمت مسافران و زائران است. 


** توزیع اقلام فرهنگی به کودکان 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم همچنین از اهدای بسته های فرهنگی به کودکان مسافران نوروزی خبر داد. 

یزدانی با بیان اینکه در تلاش هستیم در ایام نوروز خاطرات خوشی برای مسافران به ویژه کودکان از شهر مقدس رقم بخورد افزود: با این هدف بسته های فرهنگی حاوی اقلام صنایع دستی همچون لیوان یا انار سفالی، بادکنک و پازل، کتابچه معرفی اماکن و آثار گردشگری استان و نقشه گردشگری، به کودکان اهدا می شود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 75941

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75941/396-هزار-مسافر-نوروزی-قم-اسکان-یافته-اند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir