کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار قم: همه ظرفیت های قم برای اسکان مسافران آماده سازی شده است

خبرگزاری ايرنا , 6 فروردين 1398 ساعت 7:44

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: همه ظرفیت های استان و سالن های مسقف برای اسکان مسافران آماده سازی شده است تا بتوانیم آنها را در این مکان ها ساماندهی کنیم.


به گزارش قم نیوز یونس عالی پور در حاشیه جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر قم با اشاره به اعلام پیش بینی اداره کل هواشناسی درخصوص بارندگی در استان افزود: چند جلسه ویژه برای اسکان مسافران برگزار شده است. 

وی افزود: در حال حاضر نیز آمادگی لازم وجود دارد و اطلاع رسانی به مسافران انجام شده است تا در بستر رودخانه اطراق نکنند و فضاهای آموزش و پرورش توسعه یافته و سالن های ورزشی، نمازخانه ها و حتی مصلا برای این منظور در نظر گرفته شده است. 

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه(چهارم فروردین ماه) حدود 70 هزار تَن اسکان ثبت شده در استان داشته ایم. 

عالی پور، از مسافران خواست تا به هشدارهای هواشناسی و ماموران محلی توجه لازم و کافی داشته باشند و از توقف در مسیر رودخانه ها خودداری کنند. 

وی در جلسه مذکور نیز، با اشاره به پیش بینی هواشناسی درخصوص بارش و احتمال سیل گفت: دستگاه های گوناگون استان، در این زمینه از آمادگی لازم برخوردار هستند.

بارندگی که از یک شنبه شب در قم آغاز شده تا روز ششم فروردین ماه ادامه دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی این استان، بارش در برخی ساعت ها در ارتفاعات استان بویژه در بخش کهک به صورت برف خواهد بود. مدیریت بحران قم نیز در اطلاعیه ای، نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر به دلیل ناپایداری وضعیت جوی استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه(پنجم و ششم فروردین) هشدار داد. 

وی همچنین از دستگاه های مختلف استان خواست تا فعالیت های خود را در ایام نوروز امسال به صورت مستند و مکتوب به کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر قم ارسال کنند. 

عالی پور خاطرنشان کرد: لازم است که در پایان فعالیت این ستاد در ایام عید نوروز، نقاط ضعف و قوت آن احصا شود. 
وی با بیان این که از دستگاه های برتر در ایام نوروز تقدیر به عمل می آید، افزود: پس از تعطیلات نوروزی با توجه به در پیش بودن نیمه شعبان، لازم است که تمهیدات لازم نیز در این زمینه اندیشیده شود. 

** سید رضا علیزاده طباطبایی مدیرکل روابط عمومی استانداری قم نیز در این زمینه گفت: دستگاه های استان حداکثر تا دهم فروردین ماه جاری، گزارشی از فعالیت های نوروزی خود را به کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان ارسال کنند. 

همچنین در این جلسه برخی از اعضای این ستاد، گزارشی از فعالیت های انجام شده تاکنون و نیز برنامه های دستگاه خود تا پایان تعطیلات نوروز ارائه دادند که از آن جمله می توان به ارائه خدمات به زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان، معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی استان توسط رسانه ها و آمادگی دستگاه های امداد و نجات اشاره کرد. 

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 75950

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75950/معاون-استاندار-قم-همه-ظرفیت-های-اسکان-مسافران-آماده-سازی-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir