کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راهداری قم: مردم از آمد و شد در جاده های کوهستانی قم خودداری کنند

خبرگزاری ايرنا , 6 فروردين 1398 ساعت 17:44

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده و بارش باران، مردم از آمد و شد غیر ضروری در جاده های کوهستانی استان اجتناب کنند.


به گزارش قم نیوز ابوالفضل جمالی بیان کرد: از رانندگان درخواست می کنیم در صورت ضرورت سفر در مناطق کوهستانی، وسایل ایمنی و تجهیزات گرمایشی لازم را به همراه داشته باشند و از توقف در کنار بستر رودخانه ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: همه راه های مواصلاتی استان باز است و آمد و شد در آن جریان دارد و هیچ گزارشی مبنی بر مسدود بودن راه های اصلی و فرعی اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: تنها مشکل کوچکی در پل روستای خورآباد به دلیل بالا آمدن سطح آب داشتیم که با ایجاد کنار گذر، عبور و مرور در منطقه جریان دارد.

خورآباد از جمله روستاهای بخش کهک قم است، بخش کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است، این بخش دارای 2 دهستان کهک و فردو و 18 روستا می باشد. 

جمالی افزود: روز گذشته نیز در خصوص ریزش سنگ از کوه در جاده قدیم - تهران گزارشی به دست راهداری استان رسید که بلافاصله اکیپ راهداری وارد عمل شد و منطقه را پاکسازی کرد، البته این ریزش در کنار گذر بوده و موجب مسدود شدن راه نشده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: با توجه به شرایط جوی به وجود آمده همه پرسنل این دستگاه در محل کار خود حضور دارند و آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

بارندگی که از یک شنبه شب در قم آغاز شده تا روز ششم فروردین ماه ادامه دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی این استان، بارش در برخی ساعت ها در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود. مدیریت بحران قم نیز در اطلاعیه ای، نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر به دلیل ناپایداری وضعیت جوی استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه(پنجم و ششم فروردین) هشدار داد. 

جمالی در ادامه گفت: در طرح نوروزی راهداری قم 20 اکیپ شامل چهار گروه با 80 پرسنل خدماتی در مناطق مختلف استان مستقر شدند و به ارائه خدمت می پردازند.

وی افزود: همچنین 120 دستگاه ماشین آلات در این طرح استفاده می شود و هر هشت راهدار خانه استان مشغول خدمت رسانی به مسافران نورزوی هستند.

وی ادامه داد: برای اسکان ضروری مسافران در مجتمع خدمات رفاهی و مساجد بین راهی استان هماهنگی های لازم انجام شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان قم وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 75966

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75966/مدیرکل-راهداری-قم-مردم-آمد-جاده-های-کوهستانی-خودداری-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir