کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار قم: شبکه انهار پردیسان قم پاسخگوی بارندگی شدید نیست

خبرگزاری ايرنا , 6 فروردين 1398 ساعت 20:55

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: شبکه انهار منطقه پردیسان قم برای حجم زیادی از بارندگی طراحی نشده و پاسخگوی آن نیست.


به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم، افزود: با وجود بارندگی شدید، آمد و شد مردم در شهر و منطقه پردیسان با مشکل مواجه نشده و آبگرفتگی کمی که در معابر این منطقه ایجاد شده بود، با کمک عوامل شهرداری رفع شد.

وی با بیان این که دیروز در کمتر از 50 درصد کانال شهرک پردیسان سیلاب جریان داشت، اضافه کرد: در بخش کهک که بالادست این منطقه است، اقدام های عمرانی، آبخیزداری و احداث بندها برای کنترل سیلاب انجام شده است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی ادامه داد: روز گذشته از روستاهای بالادست قم در بخش کهک که شاخصی برای رودخانه قمرود می باشد، بازدید شد، مسیر سیلاب پاکسازی شده بود و آب روان به سمت قمرود در حرکت بود.

بهشتی بیان کرد: در همین راستا از طرح های عمرانی استان به ویژه بیمارستان یکهزار تختخوابی که در مسیر سیلاب است، نیز بازدید شد و تمام تمهیدات لازم اتخاذ شده تا حادثه ای رخ ندهد.

وی با بیان این که بین هشت تا 16 ساعت پس از بارندگی در بالادست قم، سیلاب به رودخانه قمرود می رسد، افزود: امروز میزان سیلاب رودخانه افزایش می یابد و اگر بارندگی ادامه یابد، تمام بستر رودخانه اشغال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول 17 کیلومتر از رودخانه قمرود، بیشترین مشکل در بخشی از این مسیر که مقابل حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد، از پل حجتیه تا پل علیخانی، وجود دارد که به دلیل ساخت و سازها ارتفاع رودخانه بالا آمده و عرض آن کم شده است.

بارندگی که از یک شنبه شب در قم آغاز شده تا روز ششم فروردین ماه ادامه دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی این استان، بارش در برخی ساعت ها در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود. مدیریت بحران قم نیز در اطلاعیه ای، نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر به دلیل ناپایداری وضعیت جوی استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه(پنجم و ششم فروردین) هشدار داد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 75972

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75972/معاون-استاندار-قم-شبکه-انهار-پردیسان-پاسخگوی-بارندگی-شدید-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir