چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب : 75999
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
معاون میراث قم عنوان کرد؛

شدت بارندگی به ابنیه تاریخی قم خسارت وارد نکرد

قم نيوز : معاون میراث فرهنگی قم با اشاره به اقدامات پیشگیرانه گفت:شدت بارندگی در روزهای اخیر به بنا‌ها و آثار تاریخی خسارت وارد نکرد.
شدت بارندگی به ابنیه تاریخی قم خسارت وارد نکرد
شدت بارندگی به ابنیه تاریخی قم خسارت وارد نکرد
به گزارش قم نیوز ایل بیگی،معاون میراث فرهنگی استان قم با اشاره به بارندگی شدید روزهای اخیر اظهار کرد: براساس بخشنامه‌های قبل از ایام نوروز اقدامات پیشگیرانه اعم از جمع آوری مصالح در محیط کارگاه‌های مرمت، نظافت پشت بام‌ها و راه آب‌ها و غیره انجام شده بود.

وی افزود: طی دو روز گذشته با شدت گرفتن بارندگی‌ها بازدیدهابه صورت مستمر انجام می‌شود تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در اسرع وقت رسیدگی شود.

ایل بیگی با بیان اینکه خوشبختانه در بارندگی‌های اخیر هیچگونه خسارت مالی و آسیب جدی به بنا‌های تاریخی استان وارد نشده است خاطرنشان کرد: بنا‌های آماده سازی شده برای ایام عید عبارتند از: مقابر گنبد سبز، بیت امام (ره)، موزه گنجینه آثار مراجع، خانه تاریخی زند، محوطه تاریخی قلی درویش و حدود ۶ اثر در گذر‌های تاریخی بافت تاریخی استان که مورد بازدید علاقمندان قرار می‌گیرد.

معاون میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: طی اقدامات صورت گرفته در ایام بارندگی بنا‌هایی که کارگاه مرمت بوده و مورد بازدید عموم است ساماندهی شده علاوه بر آن با جمع آوری مصالح و ساماندهی محوطه ها، تسطیح و هدایت آب‌های سطحی انجام شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdci33ay.t1aw32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما