چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 76008
منبع : خبرگزاری ايرنا

بیش از 225 هزار مسافر نوروزی در مدارس قم اسکان یافتند

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: از 28 اسفندماه 97 تا پایان روز ششم فروردین ماه سال جاری، مدارس طرح اسکان این استان میزبان 225 هزار و 656 تَن از مسافران نوروزی بوده است.
بیش از 225 هزار مسافر نوروزی در مدارس قم اسکان یافتند
بیش از 225 هزار مسافر نوروزی در مدارس قم اسکان یافتند
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: این تعداد مسافر در قالب 54 هزار و 717 خانوار در 316 باب مدرسه و 2 هزار و 826 باب کلاس درس اسکان یافتند.

وی با اشاره به این که اسکان نوروزی تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این طرح خانه معلم، اردوگاه 15 خرداد، آموزشکده فنی پسران و خوابگاه دانشگاه فرهنگیان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: کلاس ها با سه درجه ویژه، الف و ب گروه بندی شده است که مدارس گروه ویژه با امکاناتی از جمله تلویزیون، یخچال و تخت در نزدیکی حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد.

به گفته شیخ الاسلام، مدارس درجه الف و ب نیز امکانات اولیه اسکان از جمله امکانات پخت و پز، فرش، یخچال و پتو را داراست.

وی با اشاره به این که اولویت پذیرش با فرهنگیان و خانواده درجه یک آن هاست، بیان کرد: در مواقع اضطرار نیز می توانیم تعدادی از مدارس را با عنوان کلاس های نوع «ج» فعال نماییم و نمازخانه و سالن های ورزشی این مدارس را در اختیار زائران قرار دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به سرد شدن هوا، تمام کلاس های طرح اسکان به وسایل گرمایشی مجهز شده است و تجهیزاتی از جمله پتو به میزان کافی در دسترس زائران قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود: مدارس طرح اسکان قم برای مرحله دوم سفرهای نوروزی آماده است و امکانات موجود تقویت شده تا شرایط سفر برای مسافران تسهیل شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaawn0.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما