چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : 76020
منبع : خبرگزاری فارس

رئیس دانشگاه قم: بهبود وضعیت کشور در گرو ارتقاء سطح کیفی مجموعه کارکنان 3 قوه است

قم نيوز : رئیس دانشگاه قم گفت: با شروع سال جدید اگر مجموعه قوه مقننه، مجریه و قضائیه تصمیم بگیرند بهتر از سال گذشته کار کنند می‌توان انتظار داشت وضعیت کشور در سال جدید بهتر شود و مشکلات کشور طی چند سال آینده رفع شود.
بهبود وضعیت کشور در گرو ارتقاء سطح کیفی مجموعه کارکنان 3 قوه است
بهبود وضعیت کشور در گرو ارتقاء سطح کیفی مجموعه کارکنان 3 قوه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عسگر دیرباز با اشاره به تصریح مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی موجود در کشور اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب مباحث مفصل، دقیق و عمیقی وجود دارد که یکی از مباحث مهم در این بیانیه استفاده از ظرفیت‌های بدون ‌استفاده مانده است.

وی افزود: جمعیت موجود در ایران جمعیت قابل توجهی است و از نظر سطح کارآمدی نیز قابل اتکا است. منابع موجود در ایران نیز نسبت به جمعیت این کشور بسیار زیادتر است، اگر از منابع و ظرفیت‌های کشور استفاده حداکثری شود اوضاع کشور بسیار بهتر از وضعیت کنونی خواهد شد.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه وضعیت کنونی کشور حاصل فعالیت چند دهه گذشته است اضافه کرد: برخی از برنامه‌ها نباید در کشور اجرا می‌شد ولی اجرا شد و بعضی برنامه‌ها اجرا شد که نباید اجرا می‌شد و همه این‌ها دست به دست هم دادند و این وضعیت موجب شد که امروز مشکلات یکی پس از دیگری خود را نشان دهند. اکنون نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی به منظور اصلاح سریع وضعیت کشور است.

حجت‌الاسلام دیرباز اذعان کرد: در حال حاضر در نقطه‌ای قرار داریم که نسل اول و دوم انقلاب در حال کناره گیری از عرصه کار هستند و نسل سوم و چهارم در حال ورود به عرصه کار هستند. با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در راستای به کارگیری نسل جوان تلاش در این راستا بیش از پیش ضرورت یافته است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های کشور که می‌توان روی آن بسیار حساب باز کرد منابع طبیعی و معادن موجود در کشور است. این ظرفیت‌ها باید از راه تقسیم کار اجتماعی که در همه جوامع وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: منظور از تقسیم کار اجتماعی در استفاده از منابع و معادن یعنی استفاده از هر قسمت از این منابع باید در اختیار  بخشی از مجموعه حاکمیت اعم از قوه مقننه، قوه مجریه و ... قرار گیرد.

حجت‌الاسلام دیرباز عنوان کرد: اگر افکار عمومی برای استفاده از ظرفیت‌ بخش‌های مختلف کشور بسیج شده و پیشنهادات در این زمینه روانه مجلس شورای اسلامی شود و مجلس هم بر اساس اولویت‌‌بندی‌ها پیش‌رود و حتی در مواردی که کمبود موارد قانونی وجود دارد برای قانون‌گذاری و قرار دادن قوانین در مسیر اجرایی شدن اقدام کند حتما می‌توان اقدامات مهم و مؤثری در این زمینه انجام داد.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی کشور همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و هست. مجموعه قوه مقننه و قوه مجریه نباید در اینگونه موارد تنها به ابراز حمایت که کمترین وظیفه آنان در قبال ضروریت‌های کشور است اکتفا کنند بلکه باید وارد فاز اجرایی در راستای محقق کردن این ضرورت‌ها شوند.

رئیس دانشگاه قم افزود: مردم از مجموعه هر سه قوا انتظار دارند که با مدیریت جهادی از حداکثر توان خود برای تحقق ضروریات کشور استفاده کنند نه حداقل‌ها.

حجت‌الاسلام دیرباز ادامه داد: دولت و مجلس باید با هم‌افزایی و مشارکت حداکثری برای استفاده از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی کشور برنامه‌ریزی و اقدام کنند چرا که یکی از مهم‌ترین راه‌های بهبود وضعیت کشور همین مسئله است.

وی مجموعه کارکنان قوه مجریه، مقننه و قضائیه را به ارتقاء سطح کیفی کار خود در سال جدید دعوت کرد و گفت: با شروع سال جدید اگر مجموعه قوه مقننه و مجریه تصمیم بگیرند بهتر از سال گذشته باشند و بهتر کار کنند می‌توان انتظار داشت وضعیت کشور در سال جدید بهتر شود و مشکلات کشور طی چند سال آینده رفع شود ولی اگر شرایط گذشته در سال جدید نیز تکرار شود بهبودی در وضعیت کشور حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdce778f.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما