پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۲۸
کد مطلب : 76030
منبع : خبرگزاری ايرنا

تولیت مسجد جمکران: برگزاری بهتر مراسم نیمه شعبان نیازمند حمایت های ملی است

قم نيوز : تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: مراسم نیمه شعبان از جمله بزرگترین اجتماع مسلمانان و شیعیان به شمار می آید، از این رو باید با عزم و اراده ملی همه شرایط و امکانات برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن آن فراهم شود.
برگزاری بهتر مراسم نیمه شعبان نیازمند حمایت های ملی است
برگزاری بهتر مراسم نیمه شعبان نیازمند حمایت های ملی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در جلسه ستاد تسهیلات و خدمات سفر زائران نیمه شعبان، با بیان این که همه بار مسئولیت برگزاری جشن های نیمه شعبان برعهده قم قرار گرفته است، خواستار کمک های ملی و دولت در برگزاری این جشن ها شد.

وی بیشترین مشکل زائران نیمه شعبان را کمبود پارکینگ و محل مناسب برای پارک خودرو عنوان کرد و افزود: ایجاد یک پارکینگ ثابت از ضروری ترین اقدام ها در خدمات رسانی به زائران محسوب می شود‌.

مسجد جمکران در حال حاضر دارای چهار پارکینگ ثابت است و برای ایام شعبان نیز حدود 10 پارکینگ سیار پیش بینی شده است.

رحیمیان، لزوم فرهنگ سازی برای پیاده روی به جمکران در این ایام را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر در طول مسیر ایستگاه های صلواتی ثابتی پیش بینی شود، بخش زیادی از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی فراهم نمودن شرایط و امکانات مورد نیاز برای تشکل ها و موکب های مردمی را نیز ضروری برشمرد و یادآور شد: در ایام نیمه شعبان سال قبل 120 غرفه پذیرایی از زائران در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) و محدوده جمکران برپا شد و هر چقدر تسهیلات بیشتری فراهم کنیم این تعداد بیشتر خواهد شد، ولی این موضوع نیازمند مراقبت های جدی است تا جریان های انحرافی نفوذ پیدا نکنند.

رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تقویت مخابرات و راه های ارتباطی و همچنین تامین آب، برق و گاز مورد نیاز نیز از جمله موارد مهمی است که باید از 
طرف مسئولان و دست اندرکاران برنامه های نیمه شعبان مورد توجه قرار گیرد.

** معاون اجرایی مسجد جمکران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اسکان زائران نوروزی در این مکان مقدس خاطرنشان کرد: از 29 اسفند 97 تا 6 فروردین امسال، 86 هزار و 462 تن در این مکان مقدس اسکان داده شدند.

ابراهیم صدوقی افزود: 11 هزار تن در شبستان کربلا و همچنین مجتمع یاوران مهدی(عج) و پارکینگ شماره چهار جمکران اسکان پیدا کرده اند. 

وی با اشاره به فعالیت 240 خادم در کنار نیروهای حوزه خدمات شهری شهرداری افزود: سه هزار خادم افتخاری نیز به صورت شیفت بندی در خدمت رسانی به زائران 
حاضر بودند.

وی همچنین اذعان داشت: فعالیت فرهنگی در جمکران الگویی برای برنامه های معارفی در سایر استان های کشور است، به همین خاطر باید در حوزه های فرهنگی و خدماتی بیش از پیش تلاش کنیم، تا از نظر فرهنگی شرایط مطلوبی را ایجاد نماییم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfxxde.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما