پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۳۱
کد مطلب : 76031
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

ایجاد موکب های فرهنگی از اولویت برنامه جشنهای نیمه شعبان است

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ایجاد و استقرار موکب های فرهنگی در قم از اولویت های مهم در برنامه ریزی جشن های نیمه شعبان است.
ایجاد موکب های فرهنگی از اولویت برنامه جشنهای نیمه شعبان است
ایجاد موکب های فرهنگی از اولویت برنامه جشنهای نیمه شعبان است
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر نیمه شعبان قم اظهار داشت: شکوه و عظمت آیین های نیمه شعبان هر سال بیش از گذشته نمایان می شود و در خدمات رسانی به زائران الگویی شبیه به پیاده روی عظیم اربعین را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اهمیت جانمایی ایستگاه ها و موکب هایی که در مسیر حرکت زائران برپا می شود، بیان کرد: در حالی که کارکرد مورد نظر برای بیشتر این موکب ها پذیرایی از زائران است، موضوع های فرهنگی چندان قابل توجه نمی باشد.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای ایام نیمه شعبان در قالب برنامه های آموزشی تلاش کرده تمامی موکب داران را در خصوص ضرورت توجه به مسائل فرهنگی توجیه کند.

حسینی کاشانی همچنین با بیان اینکه سایر نهادهای فرهنگی مانند اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات اسلامی نیز در این زمینه کارهای خوبی را انجام دادند، گفت: اداره کل ارشاد قم با توجه به محدودیت های اعتباری برای هرچه پر رنگ تر نمودن جنبه های فرهنگی موکب ها، کمک هایی را به آنها ارائه می کند.

وی اضافه کرد: باید به ایجاد ایستگاه ها و موکب های فرهنگی در ورودی های شهر نیز توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgqz9u.ak93w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما