دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 76144
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
مدیرکل میراث فرهنگی قم عنوان کرد؛

۶۰ هزار نفر از میراث فرهنگی قم بازدید کردند/ دو مجوز ایجاد اقامتگاه‌ بوم گردی در استان صادر شده است

قم نيوز : یزدانی گفت:هم اکنون اقامتگاه‌های بوم گردی کاروانسرای پاسنگان، روستای جوزه بخش خلجستان در حال فعالیت است که مورد استقبال مردم بوده است.
۶۰ هزار نفر از میراث فرهنگی قم بازدید کردند/ دو مجوز ایجاد اقامتگاه‌ بوم گردی در استان صادر شده است
۶۰ هزار نفر از میراث فرهنگی قم بازدید کردند/ دو مجوز ایجاد اقامتگاه‌ بوم گردی در استان صادر شده است
به گزارش قم نیوز حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از بازدید ۵۹ هزار و ۷۳۱ نفر از اماکن و آثار تاریخی قم خبر دادوگفت: کماکان خانه تاریخی امام (ره)، تیمچه بزرگ و بازار قم، خانه تاریخی زند و موزه مردم شناسی سه اثر پربازدید در این ایام است.

وی با بیان اینکه چهارده متقاضی در نوبت دریافت مجوز اقامتگاه بوم‌گردی هستند،عنوان کرد: هم اکنون اقامتگاه‌های بوم گردی کاروانسرای پاسنگان، روستای جوزه بخش خلجستان در حال فعالیت است که مورد استقبال مردم بوده و اقامتگاه بوم گردی روستای جنت آباد بخش مرکزی و روستای کهندان بخش خلجستان نیز در حال راه اندازی است.

یزدانی اقامتگاه‌های بوم گردی خانه‌های روستایی یا اماکن تاریخی هستند که به همت بخش خصوصی مرمت و راه اندازی می‌شوند و هدف آنها پاسداشت فرهنگ بومی و سنتی منطقه است،تاکنون دو مجوز ایجاد اقامتگاه‌ بوم گردی در استان صادر شده است.

وی تصریح کرد:بوم گردی یا اکوتوریسم بازدید مسئولانه از زیست بوم یک منطقه است به طوری که هیچ خدشه‌ای به آن وارد نشود،اقامتگاه بوم گردی صرفا محلی برای اسکان و اقامت نیست، بلکه خود این اماکن دارای جاذبه‌هایی برای گردشگران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۵۹ هزار و ۷۳۱ نفر از اماکن و آثار تاریخی قم بازدید کردند، همچنین ۳۰۹۱ گردشگر خارجی از آثار و ابنیه تاریخی قم دیدن کرده اند که در راس آن بیت امام (ره) و موزه گنجینه آثار مراجع است.

گفتنی است؛ در ایام نوروز خانه تاریخی امام (ره)، موزه گنجینه آثار راجع، تپه‌های قلی درویش، مقابر گنبد سبز، تیمچه بزرگ و بازار، خانه تاریخی ملاصدرا، خانه تاریخی زند، مسجد جامع، کاروانسرای پاسنگان و کاروانسرای دیر گچین همه روزه پذیرای علاقمندان از ساعت ۹ تا ۱۹ آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcba8bz.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما