دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : 76150
منبع : خبرگزاری تسنیم

۲۴۷ تن مرغ منجمد در استان قم توزیع شد

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیلات زائران از توزیع روزانه ۵۰ تن مرغ گرم، ۲۴۷ تن مرغ منجمد، ۶۵ تن گوشت گوساله منجمد و ۲۷ تن گوشت گرم گوسفندی در استان قم خبر داده شد.
۲۴۷ تن مرغ منجمد در استان قم توزیع شد
۲۴۷ تن مرغ منجمد در استان قم توزیع شد
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیلات زائران با حضور مرتضی حیدری فرماندار و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم در این جلسه، با اشاره به عدم ثبت تخلف در بحث امداد خودرو اظهار داشت: 600 تن پرتقال تامسون و 357 تن سیب در تنظیم بازار توزیع‌شده است که با توجه به اتمام سیب و پرتقال تامسون، 230 تن پرتقال والنسیا و 70 تن سیب به‌عنوان جایگزین در نظر گرفته‌شده است.

محمود سیجانی تصریح کرد: تعداد دو هزار و 320 مورد تخلفات بازرسی از 217 پرونده به‌دست‌آمده که مبلغ این تخلفات دو میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به 53 مورد گشت مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با سایر نهادها تصریح کرد: گشت مشترک میان سازمان صنعت، معدن و تجارت با سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، نیروی انتظامی و اتاق اصناف است که طی این بازرسی با 11 هزار پرونده، مبلغ 13 میلیارد تومان تخلف صورت گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم تأمین کالای اساسی و موردنیاز شهروندان در تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: علاوه بر توزیع روزانه 50 تن مرغ گرم، 247 تن مرغ منجمد، 65 تن گوشت گوساله منجمد و 27 تن گوشت گرم گوسفندی توزیع‌شده است.


توزیع 4 هزار و 966 تخته چادر در اختیار مسافران نوروزی

نماینده شهرداری قم نیز با اشاره به بارندگی‌های اخیر و تلاش در جهت اسکان مسافران در اماکن مسقف گفت: از روز اول نوروز تاکنون تعداد 4 هزار و 996 تخته چادر  جهت اسکان در اختیار مسافران قرار داده‌شده است.

وی با تأکید بر پیش‌بینی‌های بارندگی در روز طبیعت خاطرنشان کرد: تعداد 15 بوستان از قبیل بوستان هاشمی، معلم، جوان، بنیادی، نیایش، اطلس، شهریار و شهید آخوندی به‌عنوان محورهای اصلی شهر در نظر گرفته‌شده است.

 سید مهدی حسینی با تأکید بر جلوگیری از اسکان مسافران در بوستان‌ها و هدایت آن‌ها به اماکن مسقف در سطح شهر عنوان کرد: تعداد 761 سرویس بهداشتی در جاده‌ها و هزار و 428 سرویس بهداشتی در سطح شهر در اختیار مسافران قرار دارد.


کاهش سفرهای نوروزی به دلیل افزایش بارندگی

دبیر کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد زائرین استان قم نیز در این جلسه گفت: از تاریخ 6 فروردین به دلیل افزایش بارندگی در استان، سفرها از 7 درصد به 1.4 درصد کاهش‌یافته است.

وحید مقدم با اشاره به ظرفیت 2 هزارنفری پارکینگ رودخانه و بسته شدن این پارکینگ افزود: جهت در نظر گرفتن رفاه حال زائران بهتر است که مسیر رودخانه در حداقل زمان ممکن بسته شود تا مسافران بتوانند تا حد ممکن از پارکینگ رودخانه استفاده کنند.

وی با تأکید بر کاهش 17 درصدی تصادفات در سطح شهر طی چند روز اخیر خاطرنشان کرد: بیشترین تراکم ترافیک در محور جاده قم به کهک از صبح تا ظهر و جاده کهک به قم  از بعدازظهر به بعد یک‌طرفه خواهد شد.

فرمانده راهور شهرستان قم نیز در این جلسه با تأکید بربسته شدن مسیر رودخانه گفت: لازم است زائران جهت جلوگیری از واژگونی خودروها در چند روز اخیر، سرعت مجاز را رعایت کنند.

حمید عرب با اشاره به تعطیلات پیش رو افزود: لازم است که تدبیرات لازم جهت مقابله با آب‌گرفتگی دیده شود و مسیر رودخانه بازشده تا از ایجاد ترافیک در بلوار زائر جلوگیری شود.


استقرار نیروهای سپاه پاسداران در عمق کویرهای اطراف قم

 مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم با اشاره به وظایف نیروی انتظامی تصریح کرد: جهت محافظت از شهروندان در کویر با نیروهای سپاه پاسداران اسلامی هماهنگی‌های لازم انجام‌شده که در عمق کویر مستقر خواهند شد.

حسین امیری قمی با اشاره به‌ضرورت اطلاع‌رسانی توسط مدیرکل بحران افزود: لازم است برابر مصوبه شورای تأمین استان، مسئولیت اطلاع‌رسانی حوادث طبیعی به‌درستی انجام شود تا شهروندان بتوانند با این حوادث به‌درستی مقابله کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم با اشاره به اعلام همکاری استانداری با اداره کل مدیریت بحران استان گفت: جهت رفاه حال زائرین در نقشه‌های استان قم که از پیش تهیه‌شده پارکینگ‌های متعدد مشخص‌شده است.

رضا صالحی افزود: تیم‌های تصویربرداری به‌صورت محسوس و نامحسوس از خدمات‌رسانی کلیه نهادها به زائرین نوروزی گزارش تهیه‌کرده که این گزارش‌ها با دقت بررسی خواهند شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciuzay.t1aqw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما