سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۴۴
کد مطلب : 76161
منبع : خبرگزاری ايرنا

فرماندار: ایستگاه های صلواتی قم در روز طبیعت جمع آوری شود

قم نيوز : فرماندار قم با اشاره به احتمال وزش باد با سرعت 80 کیلومتر در ساعت در روز طبیعت گفت: برای جلوگیری از بروز حادثه در این روز باید تمامی داربست های ایجاد شده به منظور برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح شهر قم جمع آوری شود.
ایستگاه های صلواتی قم در روز طبیعت جمع آوری شود
ایستگاه های صلواتی قم در روز طبیعت جمع آوری شود
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری در سومین جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران قم اظهار داشت: یکی از مسائلی مهمی که در مدیریت بحران از آن غفلت می شود، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از وقوع هر گونه حادثه احتمالی ناشی از وزش باد است.

وی بیان داشت: به مناسبت عید نوروز و مناسبت های دیگر این ایام، ایستگاه های صلواتی در سطح شهر قم ایجاد شده که در صورت شدت وزش باد احتمال برخورد آن با عابران و رهگذاران وجود دارد، از این رو نیروهای خدمات شهری هرچه سریعتر برای جمع کردن آن اقدام کنند.

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگرانی های موجود در خصوص ورود سیلاب های ناشی از بارندگی اخیر به رودخانه قمرود گفت: به ساکنان حاشیه این رودخانه هشدارهای لازم داده شده ولی سایر شهروندان نیز باید برای حفاظت از خود توجیه شوند.

فرماندار قمرود را یک عامل تهدید برای شهروندان و زائران دانست و تاکید کرد: صدا و سیما در این زمینه اطلاع رسانی های بیشتری را انجام دهد.

مسیر رودخانه قمرود از اوائل دهه 80 شمسی برای تردد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر حدود هشت کیلومتری به صورت رفت و برگشت درآمده است. وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهارتن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان شهری قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند.

فرماندار قم همچنین گفت: با توجه به اهمیت ارائه هشدارها و توصیه های ایمنی به مردم در روز طبیعت، دستگاه های امداد رسان باید امشب در صدا و سیمای استان مستقر شده و پیام ها را به شهروندان منتقل کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد کمیته اطلاع رسانی روز طبیعت با محوریت مدیریت بحران استان تشکیل شود و تمامی اخبار و اطلاعات تنها از این طریق انتشار پیدا کند.

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: ستاد اطلاع رسانی باید تا 24 ساعت آینده در محل مدیریت بحران و یا فرمانداری و استانداری تشکیل شود و تمام عوامل امدادی و خدماتی نیز در آماده باش کامل باشند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdca66n0.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما