سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 76169
منبع : خبرگزاری ايرنا

وضعیت حوزه های آبریز رودخانه قم با حضور استاندار بررسی شد

قم نيوز : استاندار قم از بخش های بالادست استان بازدید و وضعیت حوزه های آبریز رودخانه قمرود را در راستای مقابله با سیلاب احتمالی بررسی کرد.
وضعیت حوزه های آبریز رودخانه قم با حضور استاندار بررسی شد
وضعیت حوزه های آبریز رودخانه قم با حضور استاندار بررسی شد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست به همراه معاون امور عمرانی استاندار، فرماندار و مدیرکل بحران استان، امروز از سد سنجگان واقع در روستای جنداب بخش سلفچگان بازدید کرد و وضعیت این سد را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

استاندار قم سپس از مسیل رودخانه قمرود که منجربه قطع مسیر دسترسی روستای ساریه خاتون شده بود و نیز روستای قلعه چم بازدید کرد.

سرمست در ادامه ضمن حضور در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در مسجد جامع روستای وشنوه، از وضعیت سیلاب در روستای امامزاده اسماعیل و نیز سد کبار در بخش کهک بازدید کرد.

وی، هدف از این بازدیدها را بررسی آخرین وضعیت بارش ها، ارزیابی وضعیت سدهای استان قم و نیز مسیل رودخانه قمرود و رودخانه های محلی عنوان و اظهار کرد: تدابیر لازم جهت مدیریت سیلاب احتمالی اتخاذ خواهد شد.

سرمست همچنین توجه مردم به هشدارهای ستاد مدیریت بحران استان قم را ضروری دانست و با تاکید بر عدم انتشار شایعات و اخبار غیرموثق توسط رسانه ها و کانال های فضای مجازی خاطرنشان کرد: هرگونه اطلاع رسانی در این زمینه از طریق ستاد مدیریت بحران استان صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار قم نیز به ایرنا گفت: صبح امروز ارتفاع آب در مسیل ها و رودخانه های بالا دست قمرود به ویژه در منطقه امامزاده عبدالله(ع) در بخش کهک به یک متر و 70 سانتی متر رسیده بود که در حال حاضر بر اساس گزارش های رسیده ارتفاع آب افزایش قابل توجهی کرده است.

مرتضی حیدری افزود: حجم آب موجود در رودخانه قمرود که 200 متر مکعب بر ثانیه پیش بینی شده بود، در ساعت های آینده افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

سد کبار سدی قدیمی است که در دشت کبار در نزدیکی زنبورک از توابع جنت‌آباد بخش‌ کهک قم قرار دارد.بخش کهک درجنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است. 

سد مخزنی سنجگان نیز در روستای سنجگان از توابع بخش سلفچگان قم و در فاصله 54 کیلومتری جنوب غربی این استان بر روی روخانه سلمان بنا شده ‌است. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdci3zay.t1aqq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما