چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : 76186
منبع : خبرگزاری ايرنا

مردم قم در روز سیزدهم فروردین به بوستان های شهری رفتند

قم نيوز : مردم استان قم همچون سایر هموطنان کشور در سیزدهمین روز فروردین ماه که روز طبیعت نامگذاری شده است، بنا به یک رسم دیرینه از منزل خارج شدند و به دامن طبیعت و بوستان های شهری رفتند.
مردم قم در روز سیزدهم فروردین به بوستان های شهری رفتند
مردم قم در روز سیزدهم فروردین به بوستان های شهری رفتند
به گزارش قم نیوز امسال به خاطر هشدارهایی که به خاطر وجود سیلاب در مسیر رودخانه ها و طبیعت بیرون از شهر داده شد، تعداد بیشتری از مردم نسبت به سال های گذشته ترجیح دادند که این روز را در بوستان های شهری سپری کنند و همین امر موجب شلوغی بیشتر بوستان های شهری و مسیرهای منتهی به بوستان های بزرگ و معروف شهر قم مانند علوی و غدیر شد. 

در این روز مردم، مهمان بوستان های شهری و طبیعت سرسبز و زیبا شدند تا این روز از تعطیلات نوروزی را در هوایی مطلوب، پاک و بهاری در کنار گل، گیاه و سبزه ها بگذرانند. 

مردم قم با انجام آیین های این روز شامل سبزه گرده زدن، پختن غذاهای محلی و بازی های بومی آخرین روز تعطیلات نوروزی را به تفریح گذراندند.

بوستان های فدک، علوی، غدیر، مهدی، هاشمی، بنیادی و دیگر فضاهای سبز شهری از مناطقی بود که مردم درآنجا اتراق کرده بودند.

شهر قم دارای 320 بوستان است که 15 مورد آن برای اسکان در روز طبیعت تجهیز شده است. 
ستاد مدیریت بحران استان قم در اطلاعیه ای از شهروندان استان قم درخواست کرده بود تا روز طبیعت را در بوستان های داخل شهر سپری نمایند.

همچنین در اطلاعیه ای دیگر، ستاد مدیریت بحران قم از شهروندان و ساکنان بخش ها خواسته بود تا از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. 

با توجه به بارندگی های اخیر، ارتفاع آب در مسیل ها و رودخانه های بالادست قم افزایش داشته است.

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حضور مردم در طبیعت همزمان با 13 فروردین ماه گفت: در جلسه ستاد مدیریت بحران تمام تدابیر برای حفاظت از جان مردم اندیشیده شد و از مردم خواهش می کنیم ضمن همکاری با ماموران، از اتراق در اطراف رودخانه های خروشان قم خودداری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی قم در گفت و گویی افزود: مورد خاصی تا این لحظه در قم شاهد نبودیم و حجم سفرهای نوروزی نیز به حاشیه استان و روز طبیعت کاهش چشمگیری داشته و تمام محورهای استان باز و از ترافیکی روان برخوردار است.

سرهنگ صیاد درویشی ادامه داد: کارکنان تلاشگر فرماندهی انتظامی استان در تمام نقاط پیش بینی شده مستقر بوده و در تامین امنیت و پیشگیری از حوادث مرتبط با سیل ایفای نقش می‌کنند.

وی از آمادگی کامل پلیس قم برای تامین امنیت همه جانبه در روز طبیعت خبر داد و تصریح کرد: همشهریان و مسافران نوروزی برای روز سیزدهم فروردین در همه بوستان‌ها و تفرجگاه ها حضور دارند و در کنار آنها کارکنان پلیس در حوزه‌های ترافیکی، انتظامی و امنیتی انجام وظیفه می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch-znq.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما