کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جاده های قم دارای ترافیک نیمه سنگین و روان است

خبرگزاری ايرنا , 14 فروردين 1398 ساعت 4:22

جانشین رئیس پلیس راه قم گفت: تمام محورهای اصلی استان دارای ترافیک نیمه سنگین و روان است و پیش بینی می شود از ساعاتی دیگر با شروع موج بازگشت سفرهای نوروزی، بر حجم ترافیک محورها افزوده شود.


به گزارش قم نیوز سرهنگ احمد خدایاری افزود: آزادراه قم - تهران، کمربندی امام علی(ع)، محورهای قم - سلفچگان، قم - جعفریه و قم -کهک دارای ترافیک نیمه سنگین و روان است و در بقیه راه های استان ترافیک به صورت عادی در جریان است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی ها، احتمال افزوده شدن حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی اصلی استان همچون آزادراه قم - تهران، قم - کاشان و بزرگراه قم - سلفچگان به دلیل آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی پس از پایان روز طبیعت در ساعات آینده وجود دارد و به همین خاطر کارکنان پلیس راهور قم در آمادگی کامل به سر می برند.

وی با اشاره به باز بودن همه راه های مواصلاتی اصلی و فرعی قم، ادامه داد: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته هیچ گونه حادثه ترافیکی منجربه فوت و جرح در محورهای مواصلاتی استان رخ نداده است.

خدایاری گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی پلیس راه استان در 25 اسفندماه سال گذشته تا روز 13 فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد 11 درصد کاهش تلفات جاده ای و 23 درصد کاهش تصادف های جرحی در محورهای مواصلاتی قم بوده ایم.

وی بیان کرد: به رانندگان سفارش می کنیم با توجه به آغاز موج سنگین بازگشت ها، زمان سفر خود را مدیریت و از هر گونه شتاب و عجله خودداری کنند و با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت و سرعت غیر مجاز، رانندگی ایمنی را داشته باشند.

بر اساس محدودیت های اعلام شده از سوی پلیس راه استان برای روزهای پایانی تعطیلات نوروز 98، آمد و شد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری شامل تریلی، کامیون و کامیونت به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 تا 24 روزهای چهارشنبه و جمعه 14 و 16 فروردین ماه از سمت محور سلفچگان - قم و محور قدیم قم - تهران و بلعکس ممنوع می باشد.

همچنین این محدویت در روز 16 فروردین ماه در محور قدیم قم - کاشان و بلعکس اعمال خواهد شد.

وسایل نقلیه که از استان های جنوبی کشور به سمت تهران در حرکت هستند، باید از مسیر آزادراه قم - کاشان آمد و شد نموده و از پنج کیلومتری قم وارد آزادراه قم - گرمسار شده و به سمت تهران ادامه مسیر دهند.

وسایل نقلیه ای که از استان های مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند باید از محور سلفچگان - ساوه به عنوان مسیر جایگزین استفاده نمایند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم - تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد. 

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 76189

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76189/جاده-های-قم-دارای-ترافیک-نیمه-سنگین-روان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir