پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : 76221
منبع : خبرگزاری تسنیم

شخصیت پیامبر(ص) به عنوان اسوه حسنه در جامعه تبیین شود

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید شخصیت پیامبر(ص) را همان گونه که قرآن کریم به عنوان اسوه حسنه تعیین کرد مورد تاکید قرار داده و به عنوان اسوه خود قرار دهیم.
شخصیت پیامبر(ص) به عنوان اسوه حسنه در جامعه تبیین شود
شخصیت پیامبر(ص) به عنوان اسوه حسنه در جامعه تبیین شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث اظهار داشت: در شرایطی پیامبر(ص) به پیامبری مبعوث شدند که مردم عربستان در دوران جاهلیت به‌سر می‌بردند.

وی افزود: انبیای الهی پیش از پیامبر(ص) همگی بشارت بعثت پیامبر را داده بودند و مردمی که اهل کتاب بودند نظیر یهودیان و مسیحیان در انتظار بعثت پیامبر بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر چه کفار قریش نسبت به بعثت پیامبر(ص) استقبالی نکردند و ایشان را مورد آزار و اذیت قرار دادند ولی در 10 سال آخر اهالی مدینه استقبال خوبی از رسول خدا(ص) کردند و هنگامی که پیامبر(ص) از دنیا رفتند امت بزرگی تشکیل دادند.

رئیس دانشگاه قم با تاکید بر لزوم وحدت ملت‌های اسلامی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که مسلمانان در جهان امت بزرگی هستند و پیروان دین اسلام عدد زیادی از کره زمین را به خود اختصاص داده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در دعایی که در شب مبعث آمده است از بعثت پیامبر(ص) به عنوان تجلی اعظم یاد شده است و این تجلی در وجود پیامبر(ص) الهی جلوه‌گر شده است و رحمتی برای عالمیان است.

وی با تاکید بر اینکه باید به عنوان پیروان خاندان پیامبر(ص) از تعالیم بسیار عالیقدر ایشان بهره ببریم، خاطرنشان کرد: باید شخصیت پیامبر(ص) را همان گونه که قرآن کریم به عنوان اسوه حسنه تعیین کرد مورد تاکید قرار داده به عنوان اسوه خود قرار دهیم و با ظهور امام زمان(عج) این تعالیم عملی شود و همه مردم به اسلام گرایش پیدا کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchzinq.23n-idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما