پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 76223
منبع : خبرگزاری ايرنا

تثبیت اشتغال از مولفه های مهم تحقق رونق تولید است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای رونق تولید مولفه های مختلفی وجود که حفظ واحدهای صنعتی موجود به منظور تثبیت نرخ اشتغال از مهمترین آن به شمار می آید.
تثبیت اشتغال از مولفه های مهم تحقق رونق تولید است
تثبیت اشتغال از مولفه های مهم تحقق رونق تولید است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی اظهار داشت: تامین مواد اولیه واحدها نیز بویژه در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی دشمن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی یادآور شد: برخی از مواد اولیه محصول کارخانه های خارجی است‌ که باید با سرعت بخشیدن در ثبت سفارش ها و تامین به موقع ارز و ترخیص در اسرع وقت از گمرک آن را به واحدها برسانیم.

سیجانی همچنین کمبود تسهیلات بانکی را نیز در موضوع رونق تولید حائز اهمیت دانست و گفت: برخی واحدها به دلیل گرانی مواد اولیه و لوازم تولید با کمبود نقدینگی مواجه شدند، از این رو بانک ها باید با اتکا به مقررات جدید و همچنین کنار گذاشتن قید و بندها واحدهای تولیدی را حمایت کنند.

مسئول دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم گفت: در شرایط جنگ اقتصادی قوانین و مقررات گذشته کار ساز نیست و باید با یک نگرش، ایده و روحیه جدید قانون را برای تامین به موقع تسهیلات و نقدینگی واحدهای تولیدی تغییر دهیم.

وی موضوع قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: چشم پوشی از بدهی ها و جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی در شرایط تحریم اقتصادی ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد.

وی جذب سرمایه گذاری ها را از اساسی ترین اقدام ها در ارتباط با رونق تولید دانست و یادآور شد: در موضوع زنجیره تولید برغم شرایط خوبی که در کالاهای مصرفی داریم ولی ضعف موجود در خصوص کالاهای واسطه ای و مواد اولیه غیر قابل انکار است که باید تقویت شود‌ تا کشور را از معضل عدم تامین این مواد به دلیل تحریم ها خلاص کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی به تولید رویکرد ویژه داشته باشند و برای تکمیل طرح های نیمه تمام بکوشند، اضافه کرد: در مقطعی به علت واردات برخی کالاها برخی واحدها تعطیل شدند، و نامگذاری سال رونق تولید فضای خوبی را برای احیای این واحدها فراهم کرده است.

در پیام نوروزی سال 98 مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اشتغال پایدار تاکید شده و ایشان سال جدید را به عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjt8ea.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما