پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : 76232
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

ابنیه تاریخی قم زیر ذره بین نظارت نوروزی

قم نيوز : معاون میراث فرهنگی قم از انجام ۲۱۰ بازدید نظارتی ابنیه تاریخی قم از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خبر داد.
ابنیه تاریخی قم زیر ذره بین نظارت نوروزی
ابنیه تاریخی قم زیر ذره بین نظارت نوروزی
به گزارش قم نیوز ایل بیگی،معاون میراث فرهنگی قم گفت: از مجموع ۲۱۰ بازدید نظارتی در ایام نوروز  ۱۶۰ مورد سرکشی از ابنیه تاریخی و ۵۰ مورد مربوط به سرکشی از پایگاه‌های خارج و داخل شهر است.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های بازدید شده عبارتند از: خانه ملاصدرا، مقابر گنبد سبز، صرم، تیچه‌های قلی درویش و پایگاه خاوه است افزود:‌ی بازدید‌ها و سرکشی‌های به عمل آمده در مجموع ۵ برگ اخطار صادر شده است.

معاون میراث فرهنگی قم همچنین در ادامه به تعامل با نهاد‌ها و سایر ارگان‌های نظارتی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰ مورد تعامل با نیروی انتظامی، ۲ مورد تعامل با ائمه جمعه بخش‌ها انجام شده است.

به گفته ایل بیگی، تعامل با یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست، تعامل با مقام قضایی، هیئت امنای بازار بزرگ و هیئت امنای تیمچه بازار از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: سامانه گویای ۰۹۶۶۲ و شماره تلفن ۳۷۷۳۸۱۹۹در راستای حفاظت از آثار تاریخی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درخصوص جرائم علیه میراث فرهنگی همچون حفاری‌های غیرمجاز، تخریب بنا‌های تاریخی، انتقال و قاچاق و غیره است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcj88ea.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما