کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هندوستان تا ۲۰۶۰ به بزرگترین کشور مسلمان نشین جهان تبدیل خواهد شد 

خبرگزاری حوزه نیوز , 15 فروردين 1398 ساعت 23:04

طبق یک پیش بینی جدید ارائه شده توسط مرکز تحقیقات پیو، هندوستان که هم اکنون در مقام دوم کشورهای مسلمان نشین قرار دارد، با رشد جمعیت تا سال ۲۰۶۰ به بزرگترین کشور مسلمان نشین جهان تبدیل خواهد شد.


به گزارش قم نیوز هندوستان تا سال 2060 بیشترین تعداد مسلمانان را در جهان خواهد داشت و از اندونزی پیشی می گیرد.

یک گزارش جدید ارائه شده توسط مرکز تحقیقات پیو در آمریکا، فهرستی از ده کشور اول مسلمان نشین و مسیحی نشین در جهان را ارائه داده و همچنین تغییرات جهانی را این راستا را پیش بینی کرده است.

براساس آمار مرکز پیو در 2015، کشورهای اندونزی، هند و پاکستان بیشترین جمعیت مسلمانان را به خود اختصاص داده و به ترتیب 12.6%، %11.1 ، و 10.5% جمعیت مسلمانان جهان در این کشورها سکونت دارند و شهروند این سه کشور می باشند. در همین راستا گفته شده که در صورت ادامه رشد جمعیت هند به زودی و تا سال 2060 به بزرگترین کشور پرجمعیت مسلمان نشین تبدیل شده و اندونزی و بنگلادش در مقام های بعدی قرار بگیرند.


مسلمانان در جهان تمرکز بیشتری نسبت به مسیحیان دارند

براساس این تحقیقات همچنین جمعیت مسلمانان به صورت متمرکز تری هستند و مسیحیان پراکنده تر می باشند. تقریبا دو سوم 65% جمعیت مسلمانان در کشورهای مسلمان نشین هستند اما تنها 48% مسیحیان در کشورهای مسیحی نشین سکونت دارند. بر این اساس 52% مسیحیان در کشورهایی زندگی می کنند که اکثریت جمعیت آنان مسیحی نیست. و تنها 35% مسلمانان در کشورهای غیراسلامی زندگی می کنند.

طبق آمارهای ارائه شده تقریبا 1.2 میلیارد مسیحی و 609 میلیون مسلمان در کشورهایی زندگی می کنند که 10 کشور برتر مسلمان نشین جهان محسوب نمی شوند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 76238

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76238/هندوستان-۲۰۶۰-بزرگترین-کشور-مسلمان-نشین-جهان-تبدیل-خواهد-شد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir