جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 76251
منبع : خبرگزاری فارس

نمازجمعه قم: گروه های علمی علل سیل را واکاوی کنند

قم نيوز : امام جمعه قم آینده نگری و جلوگیری از تکرار این حوادث و تقویت زیرساخت‌ها برای غلبه برای حوادث طبیعی اقتضای تدبیر، عقلانیت و مدیریت کارآمد است، اظهار کرد: باید علل سیل امسال از سوی کمیته‌های علمی به صورت دقیق بررسی شوند تا در آینده گرفتار چنین حوادثی نشویم.
گروه های علمی علل سیل را واکاوی کنند/خسارات وارد شده به سیل زدگان با قیمت های روز پرداخت شود
گروه های علمی علل سیل را واکاوی کنند/خسارات وارد شده به سیل زدگان با قیمت های روز پرداخت شود
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمدسعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه معتکفان از ماه پربرکت رجب بهره کافی بردند اظهار کرد: آل سعود مشرک حتی در این ماه حرام دست از کشتار مردم بیگناه نکشید و امیدواریم که شر آل سعود و صهیونیست‌ها به خودشان برگردد.

وی با اشاره به آغاز ماه شعبان و فرارسیدن میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهارکرد: این روز را به همه شیعیان و به ویژه پاسداران تبریک عرض می‌کنم. پاسداران مردانی سخت کوش، یار محرومان و مستضفعان و ولایتمدارانی گوش به فرمان فرمانده کل قوا هستند.

امام جمعه قم فرارسیدن میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز را تبریک گفت و افزود: جانبازان یادگاران عرصه‌های دفاع از دین و ولایت هستند.

وی با بیان اینکه در آغاز سال 98، 24 استان کشور به ویژه استان‌های فارس، گلستان، خوزستان و لرستان درگیر سیل شدند و ملت به نوعی دچار گرفتاری و مصیبت ناشی از جان باختن تعدادی از هموطنان شدند بیان کرد: ضمن همدردی و تسلیت به مصیبت دیدگان عرض می‌کنم که در این حوادث عبرت‌ها و نکته‌های فراوانی نهفته است.

سعیدی با اشاره به فراگیر بودن سیل و غافلگیر شدن مردم و مسؤولان، لزوم سرعت عمل در حوادث را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در وضعیت بحرانی باید با هم افزایی و اولویت بندی و بسیج همه ظرفیت‌ها و امکانات بر بحران غلبه کرد.

وی گفت: مسؤولان، ملت ایران و سیل زدگان از این آزمون الهی سربلند بیرون آمدند که رهبری از آن به عنوان قدرت بسیج شوندگی ملت ایران تعبیر کردند.

امام جمعه قم با اشاره به آمادگی ملت برای حضور در صحنه به صورت خودجوش گفت: باید مسؤولان از این روحیه استفاده کنند چرا که این روحیه نشانه توانمندی ملت در عبور از بحران‌هاست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بحرانی در برخی از استان‌ها نظیر خوزستان ادامه داشته و لرستان هنوز به وضعیت پایدار نرسیده است افزود: همچنان به وحدت عمل مسؤولان کشوری و لشکری و همت آحاد ملت برای کمک رسانی نیاز است.

سعیدی با بیان اینکه باید استان‌های معین به سرعت وارد عمل شوند و استان قم نیز به عنوان معین استان لرستان تعیین شده است ادامه داد: جلسه ستاد کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده در حرم مطهر برگزار شد و ضروری است که گروه‌های جهادی و آحاد مردم از همین ستاد کمک‌های خود را ارسال کنند.

وی آینده نگری و جلوگیری از تکرار این حوادث و تقویت زیرساخت‌ها برای غلبه برای حوادث طبیعی اقتضای تدبیر، عقلانیت و مدیریت کارآمد است، اظهار کرد: باید علل سیل امسال از سوی کمیته‌های علمی به صورت دقیق بررسی شوند تا در آینده گرفتار چنین حوادثی نشویم.

امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت جبران خسارات ناشی از سیل گفت: رئیس جمهور و معاون اول رئیس  جمهور در خصوص بازسازی خانه‌ها، ارائه کمک‌های بلاعوض و اختصاص وام برای زمین‌های کشاورزی و دامداری‌ها قول داده اند که باید خسارت‌های واقعی به قیمت روز ارزیابی شده و به آسیب دیدگان پرداخت شود.

وی با تقدیر از اطلاع رسانی دقیق و به هنگام مدیریت بحران از صداوسیما گفت: مردم باید اطلاعات مربوط به سیل را از مجاری رسمی و رسانه ملی دنبال کنند. دشمنان به دنبال بزرگنمایی مشکلات بوده و نابسامانی‌ها را می‌خواهند به ناامنی تبدیل کنند تا با سیاه نمایی از حضور ملت در 22 بهمن انتقام بگیرند.

سعیدی با تاکید بر اینکه مردم و مسؤولان قادرند به نحو احسن از شرایط موجود عبور کنند، گفت: در آمریکا چندی پیش مردم گرفتار سیل و آتش سوزی شدند ولی هنوز کاری برای مردم خودشان نکردند در عین حال ناجوانمردانه تحریم‌ها را برای کمک به سیل زدگان تعمیم دادند و این ظلم آشکار از سوی حیوانات انسان نما نظیر ترامپ است.

وی با تقدیر از رهنمودهای رهبری برای حل مشکلات سیل‌زدگان گفت: مراجع تقلید ضمن اهدای کمک‌های نقدی و اجازه اختصاص بخشی از سهم امام به سیل زدگان را صادر کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: امیدواریم که ملت بعد از پشت سر گذاشتن حوادث اخیر از خیرات و نعمات الهی بیشتر برخوردار شده و ظاهر این بلاها باطن پرخیر و برکتی داشته باشد.

وی یادآور شد: از کسانی که در سراسر کشور به ویژه استان قم برای خدمت به زائران و مسافران مرخصی‌های خود را لغو کردند از جمله نیروهای پلیس، شهرداری و سایر دستگاه‌ها تقدیر می کنیم.

سعیدی در پایان انتصاب حجت الاسلام مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی را تبریک گفت و برای وی آرزوی توفیقات رو افزون کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6un0.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما