شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 76271
منبع : خبرگزاری ايرنا

رونق تولید باعث تقویت ارزش پول ملی می شود

قم نيوز : کارشناس اقتصاد مقاومتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: رونق یافتن تولید ملی در اثر حمایت مردم و مسئولان، موجب هدایت نقدینگی موجود به سمت بخش تولید می شود و با کنترل تورم، ارزش پول ملی را تقویت می کند.
رونق تولید باعث تقویت ارزش پول ملی می شود
رونق تولید باعث تقویت ارزش پول ملی می شود
به گزارش قم نیوز اکبر ابدالی بیان کرد: وقتی تولید ملی رونق بگیرد، مزیت های سرمایه گذاری در آن تقویت شده و از حجم پول هایی که به سمت بازار طلا، ارز و مسکن می رود، کاسته می شود که این موضوع عاملی برای کنترل تورم و تقویت ارزش پول ملی است.

وی افزود: با رونق یافتن تولید ملی، دیگر نیازی به وارد کردن کالاهای مورد نیاز کشور از خارج نیست و ذخایر ارزی حفظ می شود که این اتفاق هم موجب بالا رفتن ارزش پول ملی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین رونق یافتن تولید به معنای افزایش عرضه کالا در بازار است که کاهش قیمت محصولات مورد نیاز مردم را در پی دارد و باعث بهبود یافتن وضعیت معیشتی اقشار مختلف جامعه می شود.

ابدالی گفت: بنابراین تحقق رونق تولید عامل اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است و باید باور به آن در میان مردم و مسئولان بیش از پیش تقویت شود.

وی بیان کرد: بررسی مسیر پیشرفت اقتصادی کشورهای صنعتی و مطرح جهان نشان می دهد، آنان با پافشاری بر موضوع رونق تولید ملی و حمایت همه جانبه از آن به این جایگاه دست یافتند.

وی ادامه داد: حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه به عنوان ارکان رسمی نظام از رونق تولید و همچنین مشارکت فعال مردم در تحقق این شعار با خرید کالاهای ایرانی، می تواند اقتصاد ملی را در مدت زمان کوتاهی متحول کند و دستاوردهای بسیاری از جمله در بحث کاهش میزان بیکاری داشته باشد.

همزمان با آغاز سال جدید رهبر معظم انقلاب، سال 1398 را « رونق تولید» نامگذاری کردند. 

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdccsiqm.2bqem8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما