شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 76273
منبع : خبرگزاری ايرنا

سیل نوعدوستی مردم قم به راه افتاد

قم نيوز : سیل درشمال ، غرب و جنوب کشور که از ابتدای سالجاری بسیاری از شهرها دراین مناطق را دربرگرفت و خسارتهای جانی و مالی فراوانی را به بار آورد، سیل نوعدوستی را نیز در کشور به راه انداخت و دراین راستا مردم قم پرچم دار این حرکت ارزشمند شدند.
سیل نوعدوستی مردم قم به راه افتاد
سیل نوعدوستی مردم قم به راه افتاد
به گزارش قم نیوز گروه های خودجوش مردمی برای حضور در مناطق سیلزده به همراه کمکهای اهدایی ، کمکهای مسئولان و نیروهای نظامی بخشی دیگر از حرکت های نوعدوستانه ای می باشد که در حال حاضر در استان قم شکل گرفته و هر روز گسترده تر می شود. 

یکی از مناطق مهمی که شاهد بیشترین خسارات مالی از سیل اخیر شد، لرستان است و دراین راستا ، قم به عنوان معین این استان برای کمک به سیل زدگان انتخاب و برنامه ریزی برای کمک و یاری به سیل زدگان آغاز شده است. 

در حال حاضر دراکثر مساجد، بقاع متبرکه ، اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) ، مسجد مقدس جمکران و... مکان هایی برای دریافت کمک های جنسی و نقدی مردم این استان در نظر گرفته شده است. 


ارسال تجهیزات امدادی و امکانات اولیه برای سیل زدگان 

استاندار قم دراولین قدم از ارسال تجهیزات امدادی و امکانات اولیه برای سیل زدگان لرستان، توسط ستاد مدیریت بحران این استان خبر داد. 
بهرام سرمست اظهار داشت: با توجه به مدیریت مطلوب بارش های اخیر در قم توسط ستاد مدیریت بحران استان، قابلیت ارسال تعدادی از امکانات قم برای استان لرستان فراهم گردیده و با هماهنگی ادارات دولتی و دستگاه های امدادی لیستی از تجهیزات قابل ارسال تهیه شد. 

وی گفت:تجهیزات ارسالی شامل 2 دستگاه پمپ کف کش، 2 دستگاه ماشین آتش نشانی، 2 دستگاه پمپ آتش نشانی، 2 دستگاه ماشین نمک پاش، یک دستگاه لودر، 2 دستگاه تانکرآبرسانی، 8 دستگاه کمپرسی،400 تخته چادر، 2800 تخته پتو و 1000 تخته موکت می باشد. 


اعزام معاون استاندار قم به لرستان 

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم نیز با دستور بهرام سرمست استاندار، برای مدیریت کمکهای استان به لرستان، به مناطق سیل زده اعزام شد. 
استاندار قم طی نامه ای به همتای لرستانی خود، مهرداد غضنفری امرایی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع را به عنوان نماینده این استان برای مدیریت ارسال کمک های قم به مناطق سیل زده معرفی کرد. 


آمار مدیرکل کمیته امداد از نوعدوستی مردم قم 

مدیرکل کمیته امداد قم نیز دراین رابطه از کمک هفت میلیارد ریالی مردم نیکوکار این استان به سیل زدگان کشور خبر داد. 

اکبر میرشکار افزود: با کمک های مردم همدل و همیار این استان ، خیلی زود به کمک هموطنان گرفتار سیل شتافته و توانستیم نخستین محموله کمکها را به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال کنیم. 

وی اظهار داشت: در دومین محموله ارسالی نیز اقلام کامل مورد نیاز برای پخت 30هزار پرس غذای گرم به همراه 150 تخته پتو و 1200 بطری آب معدنی ، به مناطق سیل زده استان لرستان ارسال شد. 

وی گفت: مردم همیشه در صحنه استان قم می توانند با پیوستن به پویش 'به نیکی سختها آسان شود ' اضافه بر تأمین نیازهای اولیه، در بازسازی منازل و تهیه لوازم خانگی هم وطنان گرفتار سیل در استان های شمالی و غرب کشور مشارکت کنند. 

میرشکار با اعلام اینکه مردم مناطق سیل زده در حال حاضر بیشتر به مواد خوراکی، پتو و پوشاک نو، لوازم بهداشتی و آب معدنی نیاز دارند گفت: دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری مساجد استان آماده جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی هم استانی های عزیز به سیل زدگان کشور هستند. 



تشکیل قرارگاه حضرت معصومه قم برای کمک به مردم پلدختر

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم نیز گفت: قرارگاه حضرت معصومه(س) توسط سپاه این استان در پلدختر به منظور کمک رسانی به مردم سیل زده تشکیل شد. 
سردار سید محمد تقی شاهچراغی بیان کرد: شهروندان قمی می‌توانند امکانات گرمایشی و سرپناهی مانند چادر، پتو، لباس گرم و مواد غذایی را به پایگاه‌های جمع آوری تحویل دهند. 


استقرار قرارگاه کمک های مردمی قم در شهر پل‌دختر 

قرارگاه مردمی قم در حوزه علمیه خواهران شهر پل دختر نیز تشکیل شد و علاوه بر کمک‌های مردمی، کمک‌های مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه قم و آستان مقدس حضرت معصومه(س) را جذب و بین سیل زدگان توزیع می‌نماید. 

مسئول قرارگاه در این زمینه گفت: از فعالیت‌های این مجموعه پخت و توزیع غذای گرم، کف‌روبی منازل آسیب دیده، توزیع پک‌های غذایی و ارائه خدمات درمانی می باشد. 
محمد خامه یار اظهار داشت: تاکنون هزاران بسته پک‌های شوینده، بهداشتی، نان و آب توسط این قرارگاه توزیع شده است. 

وی گفت: طی چند روز آینده خادمین آستان حضرت معصومه(س) به همراه هدایا و کمک‌های تولیت در قرارگاه حضور می‌یابند. همچنین کمک‌های ستاد اقامه نماز سراسر کشوراز این پس توسط این قرارگاه توزیع می‌شود. 


فراخوان 150 گروه جهادی قم 

مدیر حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی قم نیز گفت: 150 گروه جهادی از این استان برای اعزام به لرستان فراخوان شدند. 
سرگرد پاسدار سید علی سید میرزایی بیان کرد: همچنین از گروه های جهادی استان خواسته شد در سطح پایگاه ها، مساجد و سایر اماکن مورد نظر، کمک های نقدی و غیر نقدی مردم قم برای سیل زدگان استان لرستان را جمع آوری کنند تا هرچه سریعتر به دست آنان برسد. 

وی افزود: تاکنون بسیج سازندگی قم، اقلام خوراکی و سایر مایحتاج مورد نیاز مردم به ارزش 400 میلیون ریال را به مناطق سیل زده لرستان ارسال کرده است. 

وی ادامه داد: جهادگران بسیجی قم به منظور خدمت رسانی به حادثه دیدگان با 2 دستگاه اتوبوس به مناطق سیل زده اعزام و در قرارگاه حضرت معصومه(س) مستقر شدند. 
سید میرزایی گفت: روند خدمت رسانی به سیل زدگان در روزهای آینده با قدرت بیشتری ادامه می یابد و با پایان یافتن روند امدادرسانی و پاک سازی محیط، قرارگاه جهادی تابستانی بسیج سازندگی قم نیز در این مناطق به منظور جبران خرابی ها و فعالیت های عمرانی ایجاد می شود. 


 اعزام 50 تیم نجات 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز از اعزام تیم 50 نفره نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر استان به همراه تجهیزات مورد نیاز به مناطق سیل زده لرستان خبر داد و گفت: پنج محموله نیز به این مناطق ارسال شد. 

محمد گلفشان افزود: این محموله ها شامل اقلام امدادی، چادر، پتو، موکت و همچنین اقلام معیشتی همچون پوشاک و بسته های غذایی و بهداشتی است که سایر محموله‌ها هفته‌های آینده برای رفع نیازهای مردم مناطق سیل زده ارسال می‌شود. 

وی ادامه داد: تیم نخست پیشرو هلال احمر استان، هفته گذشته به لرستان اعزام و 5 تیم 10 نفره از نیروهای متخصص نجات در سیلاب و اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر با 2 دستگاه مینی‌بوس، یک دستگاه کامیونت و پنج خودرو کمک‌دار برای امدادرسانی به مناطق سیل زده لرستان اعزام شد. 

وی گفت: این تیم‌ها با تجهیزاتی مثل پمپ های لجن کش و کف کش و همچنین تمام نیازهای زیستی و غذایی و بهداشتی گروه، برای ارائه خدمات مستمر و یاری هموطنان لرستانی به منطقه اعزام شده اند. 

گلفشان از آمادگی تیم های هلال احمر قم برای اعزام به مناطق در مراحل بعدی خبر داد و یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان آمادگی دارد در صورت اعلام نیاز، تیم های دیگری را برای یاری رساندن به هموطنان سیل زده به مناطق آسیب دیده اعزام کند. 

وی با اشاره به استقرار حدود 40 پایگاه ثابت و سیار در جمعیت هلال احمر بیان کرد: کمک های مردم قم تاکنون به صورت نقدی و غیره نقدی بالغ بر چهار میلیارد ریال بوده و با توجه به نیاز مردم و وسعت منطقه های آسیب دیده از سیل، هلال احمر همچنان آماده جمع آوری و دریافت کمک های مردمی است. 

وی گفت: همشهریان می توانند کمک های نوع دوستانه خود را از قبیل موادغذایی که زمان مصرف بیش از 6 ماه دارند، پوشاک نو و اقلام بهداشتی را در راستای کمک به هموطنان سیل زده به جمعیت هلال احمر واقع در خیابان ساحلی و خانه های هلال مستقر در مساجد استان تحویل دهند. 


ارسال کمکهای مردم قم توسط سپاه برای سیل زدگان 

جانشین سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) نیز گفت: دومین مرحله کمکهای ارسالی مردم قم به مناطق سیل زده به ارزش 2 میلیارد ریال از طریق سپاه استان ارسال شد. 
احمد بیطرفان در گفت و گویی، افزود:پس از تحویل این محموله به گروه‌های جهادی بسیج، این اقلام بلافاصله بین هموطنان سیل زده توزیع خواهد شد. 

وی ادامه داد: با توجه به نیاز‌های مناطق سیل زده، کمک ‌های نقدی شهروندان روزانه از چادر‌های مستقر و پایگاه‌ های بسیج در سطح شهر جمع آوری و در قالب مواد خوراکی، پتو، چادر و پوشاک، به مناطق سیل زده ارسال می شود. 


اعزام اکیپ راهداری قم برای کمک به سیل‌زدگان 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم نیز با اشاره به حجم گسترده خسارات وارد شده به استان‌های غربی کشورمان به ویژه لرستان به خاطر وقوع سیل اظهار کرد: بر همین اساس ادارات کل راهداری استان‌های مختلف، اقدام به اعزام نیرو و تجهیزات مورد نیاز به این مناطق با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی کرده‌اند. 

ابوالفضل جمالی افزود: از استان قم نیز 10 نفر از پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همراه اکیپی کامل از ماشین‌آلات شامل یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه لودر، دو دستگاه تریلر کمرشکن، دو دستگاه کامیون و یک دستگاه ماشین سبک به لرستان اعزام شده‌اند. 



مردم قم پیشتاز خدمت رسانی به سیل زدگان 

فرماندار قم نیز گفت: مردم نیکوکار این استان که همواره در زمینه کارهای خیر و کمک رسانی به حادثه دیدگان در سراسر کشور نمونه بودند، این بار نیز در خدمت رسانی به سیلزدگان استان لرستان پیشتاز خواهند بود و با کمک های خود درد و رنج آسیب دیدگان را کاهش می دهند. 

مرتضی حیدری بیان کرد: اکنون در قم هماهنگی لازم میان دستگاه های مختلف با محوریت آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و پشتیبانی های بهرام سرمست، استاندار قم در موضوع حمایت از سیلزدگان استان لرستان ایجاد شده است. 

وی گفت: در جریان سیل شدیدی که در اکثر نقاط کشور رخ داد، قم به عنوان معین لرستان انتخاب شد و از همان لحظات اولیه وقوع سیل در این استان علی رغم آنکه خود قم نیز درگیر موضوع سیلاب بود ولی ضمن مدیریت آن در استان، با تشکیل ستاد مردمی کمک به سیلزدگان لرستان ،به یاری حادثه دیدگان این استان شتافت. 
وی بیان کرد: در همین رابطه جلسات هم اندیشی درقم تشکیل و برنامه ریزی منسجمی برای کمک به سیلزدگان استان لرستان تدوین شد. 

وی ادامه داد: همچنین قرارگاه سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم در استان لرستان مستقر شد و مهرداد غضنفری معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری که دارای آشنایی لازم با مناطق سیلزده است، با دستور استاندار، برای مدیریت کمک های استان به لرستان، به مناطق سیل زده رفت و محسن بهشتی معاون عمرانی استانداری و محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران قم نیز با سازماندهی امکانات فنی و مهندسی به یاری ستاد حمایت از سیلزدگان استان لرستان شتافتند. 

حیدری گفت: قرار است نیازهای مردم سیلزده در استان لرستان شناسایی و به ستاد حمایت از سیلزدگان در قم اطلاع داده شود تا روند کمک رسانی ها بر اساس نیاز منطقه ساماندهی گردد. 

سیلاب طی هفته گذشته در لرستان منجر به خسارت های جانی و مالی شد و قم به عنوان معین این استان در سیل اخیر تعیین شده است. 
هموطنان می توانند از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد دستوری #112 *780 * و شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد تمامی بانک ‌ها و یا به شماره کارت های 6104337999999996 بانک ملت و 5894631850259730 بانک رفاه هدایای نقدی خود را برای کمک به سیل زدگان واریز کنند.
همچنین شهروندان می توانند کمک های نوع دوستانه خود را از قبیل مواد غذایی که زمان مصرف بیش از شش ماه دارند، پوشاک نو و اقلام بهداشتی را در راستای کمک به هموطنان سیل زده به محل های جمع آوری کمک های مردمی تحویل دهند. 


انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcexw8f.jh8pfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما