شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 76285
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام ذوالنور مطرح کرد

نقش پروژه‌های آبخیزداری در کاهش خسارت‌های سیل در قم

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های آبخیزداری سهم زیادی در کاهش خسارت‌های سیل در قم داشت که باید این پروژه‌ها مورد حمایت قرار بگیرند.
نقش پروژه‌های آبخیزداری در کاهش خسارت‌های سیل در قم
نقش پروژه‌های آبخیزداری در کاهش خسارت‌های سیل در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری با اشاره به سیل در استان قم اظهار کرد: اگر تلاش ستاد هماهنگی مدیریت بحران در استان نبود، خسارت سیل در این قم بیشتر می‌شد، تجربیات سیل گذشته از وقوع خسارت در این استان پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: رودخانه قم در زمان بارش‌ها کنترل شد تا مشکلی پیش نیاید، سیل گذشته در قم تلفاتی داشت که با تدبیر سیل امسال، کمترین خسارت و بدون تلفات جانی را در استان به بار آورد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: موج جدید بارش‌ها از 20 فروردین وارد کشور می‌شود، زمین در قم تشنه بود و بخشی از آب را جذب کرد، اما این بارندگی سیلاب و آب جاری بیشتری را دارد و باید برای جلوگیری از بحران در استان برنامه ریزی کنیم.

ذوالنور بارندگی‌های جدید را موجب آب شدن برف‌ها دانست و تصریح کرد: به همین دلیل روان آب بیشتری در استان قم جاری می‌شود، در مناطقی همچون فردو، خلجستان، دستجرد باید مدیریت بحران برای جلوگیری از خسارت در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: استان قم معین استان لرستان در سیل شده است و کمک‌های بلاعوض، تسهیلات قرض الحسنه، بسته‌های هدیه دفتر رهبر انقلاب شامل لوازم خانگی می‌تواند بخشی از خسارت‌های سیل زدگان را جبران کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 70 درصد مخازن سدهای کشور پر شده است و در قم هم 37 میلیون مترمکعب پیش از سیل ذخیره آب داشیم که با بارش‌ها 60 میلیون مترمکعب به این ذخیره اضافه شد، 140 میلیون مترمکعب ظرفیت خالی برای ذخیره آب در استان داریم، پروژه‌های آبخیزداری سهم زیادی در کاهش خسارت‌های سیل در قم داشت که باید این پروژه‌ها مورد حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchminq.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما