يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 76307
منبع : خبرگزاری تسنیم

عملکرد دو و میدانی قم در انتخابی تیم ملی؛ امیدوارکننده اما بدون حدنصاب ورودی آسیا

قم نيوز : در پایان مسابقات دو و میدانی انتخابی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا در قطر دوومیدانی کاران قمی باوجود عملکرد امیدوارکننده حدنصاب ورودی آسیا را کسب نکردند.
عملکرد دو و میدانی قم در انتخابی تیم ملی؛ امیدوارکننده اما بدون حدنصاب ورودی آسیا
عملکرد دو و میدانی قم در انتخابی تیم ملی؛ امیدوارکننده اما بدون حدنصاب ورودی آسیا
به گزارش قم نیوز مسابقات انتخابی تیم ملی دو و میدانی برای حضور در مسابقات آسیایی قطر در دو مرحله برگزار شد که مرحله اول آن در روزهای آغازین سال 98 به انجام رسید که گروهی از ورزشکاران حدنصاب را کسب کردند و گروه دوم که در انتخابی اول نتایج خوبی کسب کرده بودند 15 فروردین برای دومین بار در رکوردگیری شرکت داشتند.

در مسابقات رکوردگیری انتخابی تیم ملی دوومیدانی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، علی سلامتیان دو و میدانی کار جوان قمی در ماده 110 متر با مانع با رکورد 14.83 ثانیه دوم شد. باوجود مدعیان خوشنام، از سلامتیان انتظار کسب ورودی مسابقات آسیایی قطر نمی‌رفت بااین‌حال این ورزشکار جوان نتیجه قابل قبولی به دست آورد.

مهدی رضایی دو و میدانی کار جوان قمی در 100 متر بازمان 10.76 ثانیه با 18 صدم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول، در جایگاه سوم قرار گرفت. این دوومیدانی کار در سال 97 نماینده ورزش قم در المپیک جوانان در بوئنوس آیرس آرژانتین بود.

رضا ملک پور دوومیدانی کار قمی نیز در 400 متر با مانع بازمان 51.45 ثانیه به مقام نخست دست پیدا کرد. این ورزشکار خوش آتیه قمی سال گذشته دربازی‌های آسیایی جاکارتا برای تیم ملی روی پیست رفته و جوان‌ترین دوومیدانی کار ایرانی حاضر در جاکارتا بود.

ملک پور در جریان انتخابی بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز موفق به کسب حدنصاب ورودی آن مسابقات نشده بود اما با نظر کمیته فنی سهمیه حضور در جاکارتا را کسب کرد و اکنون باید دید آیا کمیته فنی در تصمیم‌گیری برای حضور ملی پوشان در جاکارتا بار دیگر به ملک پور یا ورزشکار دیگری از قم اعتماد می‌کند یا خیر.

همچنین در جریان رکوردگیری انتخابی تیم ملی دو و میدانی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، میلاد دریساوی از قم در ماده پرش طول با پرش 7 متر و 58 سانتی‌متری در جایگاه نخست قرار گرفت. او 10 روز قبل از کسب این نتیجه، در رکوردگیری اول، 7 متر و 16 سانتی‌متر پریده بود.

به‌عبارت‌دیگر دریساوی در یک بازه زمانی کوتاه توانست حدنصاب ثبت‌شده خود را 42 سانتی‌متر افزایش دهد که نتیجه‌ای خیره‌کننده است. دریساوی به‌طور تقریبی تمام سال 97 را به دلیل آسیب‌دیدگی ازدست‌داده بود و در هفته‌های پایانی سال 97 بار دیگر تمرینات خود را از سر گرفت و اکنون با همین مدت محدود توانسته در انتخابی تیم ملی در پرش طول قهرمان شود.

موفقیت میلاد دریساوی از این نظر امیدبخش است که او را در مسیر کسب سهمیه المپیک توکیو دارای شانس می‌کند. دریساوی برای کسب سهمیه المپیک باید حد نصب 8 متر و 20 سانتی‌متری ثبت کند و با این سیر پیشرفت و پرش 7 متر و 58 سانتی‌متر با کمتر از 2 ماه تمرین این دلگرمی را ایجاد کرده که با یک برنامه‌ریزی مدون و جلب حمایت‌های لازم به ورودی توکیو برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccm1qm.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما