يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 76336
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده سپاه استان قم مطرح کرد

آمادگی استان قم برای امدادرسانی به مناطق سیل زده خوزستان

قم نيوز : فرمانده سپاه استان قم گفت: صدها هزار نفر در استان خوزستان در معرض سیل قرار دارند و در صورت لزوم استان قم باید آمادگی امدادرسانی به استان خوزستان را در کنار استان لرستان داشته باشد.
آمادگی استان قم برای امدادرسانی به مناطق سیل زده خوزستان
آمادگی استان قم برای امدادرسانی به مناطق سیل زده خوزستان
به گزارش قم نیوز سید محمد تقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم در تالار معصومیه فرمانداری با اشاره به کمک‌های استان قم به مناطق سیل زده اظهار کرد: منطقه چگینی مرکز اصلی فعالیت‌های امدادی استان است و هم اکنون سپاه و بسیج قم 190 نیروی امدادی در استان لرستان دارد، 15 دستگاه مهندسی توسط سپاه استان قم به مناطق سیل زده اعزام شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از روستاهای چگینی قطع ارتباط شده اند و این روستاها از طریق امداد هوایی یا از طریق امدادگران کوله بر امداد رسانی می‌شوند.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه تخلیه منازل روستاهای چگینی از گل و لا اولویت است افزود: تعدادی از روستاهای چگینی مشکل قطعی آب و برق دارند، البته کم کم این مشکل در حال رفع شدن است، اما باید از تخریب رخ داده در مناطق سیل زده در زیرساخت‌ها، عبرت بگیریم.

شاهچراغی با اشاره به تخریب راه‌ها در استان لرستان اظهار کرد: با انتقال لوله‌های بزرگ به این استان به دنبال ایجاد پل‌های موقت در مناطق روستایی این استان برای ایجاد راه دسترسی به روستاها هستیم.

وی ادامه داد: مردم منطقه چگینی با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند و حدود 20 درصد مردم این منطقه زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه از ظرفیت اقشار مختلف مردم قم برای کمک به مناطق سیل زده کمک گرفتیم خاطرنشان کرد: صدها هزار نفر در استان خوزستان در معرض سیل قرار دارند و در صورت لزوم استان قم باید آمادگی امدادرسانی به استان خوزستان را در کنار استان لرستان داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepx8f.jh8pxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما