کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استان قم ۱۱ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است

خبرگزاری تسنیم , 18 فروردين 1398 ساعت 16:45

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: ما در حال حاضر قریب به ۱۱ هزار جانباز داریم که از این تعداد ۶۵۰۰ نفر جانبازان زیر ۲۵ درصد، ۴۷۵ نفر جانبازان بالای ۲۵ درصد و ۲۴۳ نفر هم جانبازان بالای ۷۰ نفر هستند.


به گزارش قم نیوز سید جواد هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جانباز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: شعبان ماه تکریم حضرت محمد(ص) و ماه سرور حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده و به‌واسطه این میلاد خداوند درهای رحمت خود را گشوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: جنگ در جبهه حق علیه باطل همواره با شهادت و ایثار و اهدای سلامتی و هستی در پای شجره نبوی و شریعت اسلام همراه بوده است.

وی ایستادگی و مقاومت ایران اسلامی در برابر دشمنان را مدیون جان‌فشانی‌های شهدا و ایثار جانبازان دانست و افزود: ما در حال حاضر قریب به 11 هزار جانباز داریم که از این تعداد به تفکیک 13 نفر روشندل، 30 نفر قطع نخاع، 60 نفر جانباز شیمیایی، 6500 نفر جانبازان زیر 25 درصد، 475 نفر جانبازان بالای 25 درصد و 243 نفر هم جانبازان بالای 70 نفر هستند.

هاشمی تعداد آزادگان استان قم را 592 نفر بیان و ابراز کرد: جانبازان نخبه‌ای که در سامانه به ثبت رسیده اعم از جانبازان حوزه علمیه، جانبازان قرآنی و جانبازانی که در زمینه اکتشافات و اختراعات رتبه‌های برتر را در استان کسب کرده‌اند 217 نفر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم سپس به تشریح برنامه‌های روز جانباز در سطح استان پرداخت و عنوان کرد: حضور جانبازان در گلزارهای شهدا و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با مراجع عظام تقلید و گردآمدن در کنار مضجع شریف حضرت معصومه(س) ازجمله برنامه‌های این روز هستند.

وی با تأکید بر قدرشناسی از مقام جانبازان خاطرنشان کرد: جانبازان سرمایه‌های عظیم ملتی هستند که یک روز در مقابل 32 کشور ایستادند، بنابراین باید سعی کرد در این راه ثابت‌قدم بوده و از هیچ چیزی نترسید.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 76338

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76338/استان-قم-۱۱-هزار-جانباز-تقدیم-انقلاب-کرده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir