يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 76340
منبع : خبرگزاری تسنیم

ورزش تیراندازی دیگر ارزان نیست؛ هزینه تفنگ و ساچمه چالش تیراندازان قمی

قم نيوز : هیئت تیراندازی استان قم در سال ۹۷ هم در لیگ برتر مردان و هم در لیگ برتر زنان حضوری فعال داشت اما علاوه بر هزینه‌های حضور در لیگ‌ها چالش تیراندازان قمی هزینه تفنگ و ساچمه است.
ورزش تیراندازی دیگر ارزان نیست؛ هزینه تفنگ و ساچمه چالش تیراندازان قمی
ورزش تیراندازی دیگر ارزان نیست؛ هزینه تفنگ و ساچمه چالش تیراندازان قمی
به گزارش قم نیوز رشته تیراندازی در قم در سال‌های اخیر به دلیل پدیدار شدن چهره‌های مستعد دختر و پسر و کسب عناوین برون‌مرزی با رشد قابل‌ توجهی روبه‌رو بوده است.

از سوی دیگر حضور مداوم و بدون وقفه در لیگ‌های برتر و دسته اول کشور در هر دو بخش مردان و زنان به تیراندازی قم کمک کرده تا در عرصه ملی استان برای خود جایگاهی دست و پا کند.

با این‌ حال ورزش تیراندازی در قم به دلیل ماهیت ویژه از نظر نیاز به تجهیزات و امکانات تخصصی موانع زیادی را برای توسعه عمومی و همگانی و در نتیجه دستیابی به جامعه بزرگ‌تری از استعدادها دارد.

در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل برای تیراندازان قمی هزینه‌های سنگینی بوده که علاقه به این رشته روی دست آنها می‌گذارد و تنها راه فرار از این هزینه‌های هنگفت، رها کردن رشته تیراندازی است.

هزینه خرید تفنگ‌های این رشته چند برابر شده است زیرا این سلاح‌ها از خارج از کشور وارد می‌شود و با توجه به ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز، این سلاح‌ها دارای قیمتی چند برابر شده است. همچنین تیراندازی با سلاح مستعمل نیز برای ورزشکارانی که به‌صورت مداوم و در عرصه قهرمانی فعالیت می‌کنند مقدور نیست و بر عملکرد فنی آنها تأثیر منفی می‌گذارد.

مشکل دیگر علاقه‌مندان به این رشته تأمین ساچمه است و تیراندازان در تمرینات هفتگی خود نیاز به استفاده از ساچمه برای شلیک به هدف دارند و قیمت ساچمه نیز همانند سلاح چند برابر شده است.

محمدی یکی از تیراندازان قمی دراین‌باره می‌گوید: اگر قصد تمرین مداوم و استاندارد را داشته باشیم در ماه باید مبلغ هنگفتی هزینه ساچمه کنیم، البته اگر ساچمه پیدا شود و در دسترس باشد. گاهی حتی ساچمه درصورتی‌که پول آن‌هم تأمین‌شده باشد در بازار به سختی یافت می‌شود.

هیئت تیراندازی استان قم نیز در این زمینه امکان تغییر اوضاع را ندارد. این هیئت ورزشی همانند سایر هیئت‌های استانی در کشور دارای سلاح‌هایی برای تمرین و مسابقات عمومی است که این سلاح‌ها تنها بخشی از نیاز فعالیت عمومی تیراندازی استان قم را تأمین می‌کند.

به عبارت دیگر تیراندازی در قم به رشته‌ای تبدیل‌شده است که فعالیت در آن تنها در صورت توانایی مالی تیرانداز مقدور است و از رشته ارزان و کم‌هزینه گذشته فاصله گرفته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjytea.uqemxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما