يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 76342
منبع : خبرگزاری مهر

مسیر دشوار «امیر مهدی‌زاده» برای کسب سهمیه المپیک توکیو

قم نيوز : سال ۹۸ برای ورزش ایران از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارد که ورزشکاران در تدارک کسب سهمیه المپیک توکیو هستند و در این میان امیر مهدی زاده در کاراته امید ورزش قم است.
مسیر دشوار «امیر مهدی‌زاده» برای کسب سهمیه المپیک توکیو
مسیر دشوار «امیر مهدی‌زاده» برای کسب سهمیه المپیک توکیو
به گزارش قم نیوز امیر مهدی زاده ملی پوش قمی تیم ملی کاراته تلاش می‌کند با حضور در المپیک به بزرگ‌ترین آرزوی دوران ورزشی خود جامه عمل بپوشاند اما در این مسیر، راه پر سنگلاخی در پیش رو دارد.

امیر مهدی زاده که تاکنون بارها در میادین جهانی و آسیایی مدال گرفته و نام کاراته ایران را پرآوازه کرده در تنها حضور کاراته در المپیک حداقل تا ۹ سال آینده، این فرصت را دارد تا نام خود را در ورزش قم و کشور پرآوازه کند اما مشکلات مالی از یک سو و تغییر وزن از سوی دیگر گریبانگیر ستاره قمی است.

با توجه به اینکه مسابقات کاراته المپیک توکیو تنها در اوزان خاصی برگزار می‌شود امیر مهدی زاده مجبور است از وزن تخصصی خود یعنی منهای ۶۰ کیلوگرم جدا شود و به منهای ۶۷ کیلو که وزن المپیکی است نقل مکان کند. این به معنای تجمع ستارگان وزن‌های کمتر از ۶۷ کیلو در این وزن برای کسب سهمیه المپیک است و رقابت شدیدتری را ایجاد می‌کند.

به دلیل همین تغییر وزن است که امیر مهدی زاده در سه ماه گذشته مجوز حضور در مسابقات لیگ جهانی کاراته را به دست نیاورد و برای کسب امتیاز لازم در وزن جدیدش مجبور شد در سری آ شرکت کند. حضور او در سری آ اتریش با نتیجه مناسبی همراه نبود اما مهدی زاده این فرصت را دارد با حضور مداوم در دوره‌های سری آ امتیاز لازم برای ورود به کاراته وان و ارتقای رنکینگ جهانی را کسب کند.

مشکل دیگر ستاره کاراته قم مسائل مالی است. سفر کاراته کاهای ایرانی به مسابقات لیگ جهانی و سری آ که حکم جمع آوری امتیاز برای حضور در المپیک را دارد پرهزینه است و فدراسیون کاراته از عهده تأمین هزینه تمام این سفرها بر نمی‌آید. به همین دلیل در اغلب مسابقات، کاراته کاها باید به طور شخصی یا از طریق حامیان مالی که خود جذب کرده‌اند هزینه سفر را تأمین کنند.

این موضوع سبب شده است کار امیر مهدی زاده در میدان تأمین مخارج نیز دشوار باشد اما مهدی زاده با توجه به شرایط امتیازی اش در وزن جدید باید در این رویدادها شرکت کند و مخارج سفرهای او به هر نحو باید تأمین شود.

با توجه به اینکه کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور نخواهد داشت، حضور مهدی‌زاده در المپیک توکیو اتفاقی مهم و حساس برای ورزش استان قم و شخص این ورزشکار محسوب می‌شود و به معنای یک شانس بالای کسب مدال المپیک برای ورزش قم است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb5fbz.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما