يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 76349
منبع : خبرگزاری تسنیم

790 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۷۹۰ میلیارد تومان از ابتدای سال مالی امسال در استان تسهیلات رونق تولید پرداخت‌ شده است.
۷۹۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد
۷۹۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت‌ماه سهمیه 900 میلیارد تومانی قم از محل تسهیلات رونق تولید به‌صورت کامل پرداخت شود.

وی با اشاره به گزارش عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال 97 افزود: در سال 97 قم با تشکیل 50 جلسه اصلی و 75 کمیته فرعی از استان‌های موفق در مسیر تسهیل مشکلات واحدهای تولیدی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به عملکرد استان قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: 790 میلیارد تومان از ابتدای سال مالی امسال در قم تسهیلات رونق تولید پرداخت‌ شده است.

سیجانی با اشاره به برخی از مشکلات تولید و اشتغال استان اضافه کرد: نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از موانع پیش روی تولید و اشتغال در استان قم است. احیای واحدهای راکد و تعطیل  و عارضه‌یابی علت رکود واحدها از رویکردهای اصلی استان در ماه‌های آینده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌شود هزینه‌های تولید در استان کاهش پیدا کند. اتاق بازرگانی مسئولیت این امر مهم را در سال جاری در دست داشته و باید موانع و قوانین مزاحم مانع تولید را شناسایی و نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان در سال جدید گفت: توسعه واحدهای موجود و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در سال 98 به‌صورت متناوب ادامه پیداکرده و وارد مدار تولید و اشتغال می‌شود.

سیجانی اضافه کرد: بازاریابی داخلی و صادرات از محورهای اقتصادی مهم قم است. متأسفانه هنوز فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی به‌درستی در قم شکل نگرفته است. پروژه‌های عمرانی کلان و بزرگ باید صرفاً از کالاهای تولید استان در شرایط برابر استفاده کنند.

وی بهبود کیفیت تولیدات داخلی را رمز استقبال از محصولات تولید استان دانست و عنوان کرد: افزایش کیفیت محصولات تولیدی از دیگر رویکردهای مهم استان در سال 98 است، سازمان استاندارد قم مسئولیت مستقیم در نظارت و ارزیابی محصولات دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در مبحث معدن ظرفیت‌های بزرگی در استان قم وجود دارد. اکتشافات اولیه در زمینه آهن، طلا، و مس در استان انجام‌گرفته است. معدن منگنز، گچ و آهک استان باید ارزش‌افزوده ایجاد کرده و از خام فروشی آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

سیجانی ادامه داد: منابع معدنی دریاچه نمک امسال استخراج‌ شده و مسیر دسترسی جدیدی برای آن احداث می‌شود. همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید در نیمه دوم امسال در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3pay.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما