دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 76368
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

نیرو‌های فعال در عملیات خدمات رسانی به سیل زدگان هماهنگ و هم افزا فعالیت کنند

قم نيوز : آیات الله مبلغی ونیازی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند:لازم است نیرو‌های فعال در عملیات خدمات رسانی به سیل زدگان،فعالیت‌های خود را به صورت هماهنگ و هم افزا به انجام برسانند.
نیرو‌های فعال در عملیات خدمات رسانی به سیل زدگان هماهنگ و هم افزا فعالیت کنند
نیرو‌های فعال در عملیات خدمات رسانی به سیل زدگان هماهنگ و هم افزا فعالیت کنند
به گزارش قم نیوزحجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی و سید هاشم نیازی دو عضو مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: لازم است نیرو‌های فعال در عملیات خدمات رسانی به سیل زدگان، فعالیت‌های خود را به صورت هماهنگ و هم افزا به انجام برسانند و بدانند چنین رفتاری موجب رضایت و شادی قلب امام عصر (عج) و محل اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همزمان با حادثه سیل در چندین استان کشور عزیزمان، بخش‌های از استان لرستان را نیز سیل فرا گرفت، و با کمال تاسف علاوه بر وارد آوردن خسارات مالی بسیار و تخریب منازل مردم، موجب از دست رفتن جان تعدادی از هم وطنان و هم استانی‌های عزیزمان گردید.

به عنوان نمایندگان مردم بزرگمنش و صبور و ولایتمدار لرستان در مجلس خبرگان رهبری با خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده و تک تک هم استانی‌هایی که این روز‌ها با مصائب و مشکلات پس از سیل دست به گریبان هستند، اظهار همدردی می‌نماییم.

در ذیل توجه مسئولان محترم و مردم شریف استان لرستان را به نکاتی چند جلب می‌نماییم:

۱. در حالی که هم چنان بخش‌هایی از مردم استان به ویژه مردم عزیز و شریف شهرستان‌های پلدختر و معمولان، در گیر مشکلات و سختی‌های ناشی از سیل هستند، وظیفه همه، به ویژه دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های نظامی و انتظامی و سازمان‌ها مددرسانی فراگیر و موثر و فوری به آسیب دیدگان، و همدلی و همراهی با آنان جهت عبور از این مرحله خطیر است.

طبعا تخصیص سریع منابع مالی برای رفع مشکلات مردم و بازسازی مناطق آسیب دیده، و جبران خسارات وارده، نخستین انتظار به حقی است که مردم از مسئولان دارند.

۲. لازم است، در فردای پس از سیل، مسئولان و متولیان امر، به این حادثه از منظری کارشناسانه بنگرند و ضمن آسیب شناسی، بکوشند تا تدابیر و تمهیدات سنجیده و ضروری را جهت جلوگیری از تکرار شرایطی از این دست، به انجام برسانند.

۳. وظیفه الهی نیکوکاران و نهاد‌های خیریه در قبال این حادثه، ایجاب می‌کند، تا آن جا که می‌توانند به کمک رسانی از مردم گرفتار آمده‌ای که در این سیل همه یا بخشی از حاصل زندگی و تلاش عمر خود را از دست داده اند، بشتابند؛ که این یاری از افضل عبادات است و از برجسته‌ترین و بارزترین مصداق بر و نیکوکاری.

۴. لازم است نیرو‌های فعال در عملیات خدمات رسانی به سیل زدگان، فعالیت‌های خود را به صورت هماهنگ و هم افزا به انجام برسانند، وبدانند چنین رفتاری موجب رضایت و شادی قلب امام عصر عجل الله فرجه الشریف و محل اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

در پایان لازم می‌بینیم مراتب سپاسگذاری خود را از مقام معظم رهبری و دستورات و رهنمود‌های ویژه‌ای که در این خصوص ارائه فرمودند، تقدیم بداریم. هم چنین لازم می‌بینیم از مسئولان و دولتمردان محترم و نیرو‌های نظامی و انتظامی به ویژه سپاه و ارتش و دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف اجرایی و عملیاتی و جمعیت هلال احمر و نیرو‌های مردمی و خودجوش که با تمام توان و امکانات به خدمات رسانی در منطقه مشغول گردیده اند، سپاسگذاری کنیم.

در فضای معنویت افزای ماه شعبان و اعیاد آن، خاشعانه و خاضعانه از درگاه احدیت رفع هموم و اندوه همه هموطنان عزیزی که در این حادثه گرفتار آمده‌اند را مسالت داریم.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcjotea.uqemmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما