کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر کمیته علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع):

رفع شبهه و ابهام زدایی از مهمترین اهداف همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) است

خبرگزاری حوزه نیوز , 19 فروردين 1398 ساعت 18:47

دبیر کمیته علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)حامی پیامبر اعظم،گفت: یکی از اهداف این همایش ابهام زدایی و رفع شبهه از شخصیت ایشان و همچنین ارائه ای پاسخ هایی محکم و منطقی است.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام با اشاره به کوتاهی های صورت گرفته در خصوص شخصیت و جایگاه حضرت ابوطالب(ع)، اظهار داشت: در بین شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) شخصیت حضرت ابوطالب(ع) چندان مورد توجه قرار نگرفته و به عبارت بهتر متاسفانه اهمیت چندانی به جایگاه و نقش ایشان داده نشده است.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اهداف همایش گردآوری مقالات و چاپ کتاب هایی است که  خدمات و تلاش های ایشان برای حمایت از اسلام و پیامبر را به جامعه و به خصوص جوانان نشان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ابراز داشت: علاوه بر این دشمنان به خصوص ناصری ها و وهابی ها نسبت به حضرت ابوطالب(ع) شبهات و ابهامات زیادی را مطرح می کنند و به همین علت یکی از اهداف این همایش ابهام زدایی و رفع شبهه از شخصیت ایشان و همچنین ارائه ی پاسخ هایی محکم و منطقی است.

وی ادامه داد: دستاوردها و آثار این همایش در بین اهل سنت به صورت های مختلف از کتاب گرفته تا کلیپ منتشر خواهد شد تا در دسترس تمامی مردم قرار بگیرد.

دبیر کمیته علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) تصریح کرد: فراخوان مقاله در محورهای تاریخ و سیره، کلام و عقاید، شعر و ادب و همچنین در خصوص کتاب ها و نویسندگانی که در مورد ایشان مطالبی را نوشته اند، تهیه و به مراکز علمی و حوزوی به خصوص مراکز مرزی اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: تاکنون نیز بالای 20 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که در کمیته ای علمی بررسی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری بیان داشت: این همایش اسفندماه سال جاری در 26 ماه رجب مصادف با سالروز رحلت ایشان به صورت بین المللی با حضور مهمانان داخلی و خارجی در قم  برگزار خواهد شد.

وی به همکاری سایر مراکز در برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: جامعه المصطفی العالمیه، مرکز خدمات حوزه های علمیه ، جامعه الزهرا ، دانشگاه اهل بیت ، سازمان اوقاف و امورخیریه ، سازمان فرهنگ و ارتباطات و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از جمله مراکز و سازمان هایی هستند که در برگزاری این همایش مشارکت دارند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 76384

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76384/رفع-شبهه-ابهام-زدایی-مهمترین-اهداف-همایش-بین-المللی-حضرت-ابوطالب-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir