سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 76407
منبع : خبرگزاری ايرنا

سینمای کودک با 200 صندلی به سینماهای قم افزوده شد

قم نيوز : رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت:با اکران آزمایشی فیلم های سینمایی در سینما کودک این استان در نوروز 98،این مرکز فرهنگی به مداراکران عمومی وارد و با این اتفاق 200 صندلی به ظرفیت سینمایی افزوده شد.
سینمای کودک با 200 صندلی به سینماهای قم افزوده شد
سینمای کودک با 200 صندلی به سینماهای قم افزوده شد
محمدکاظم رضوانی با بیان اینکه شاخص توسعه سینمایی استان با سرعت در حال افزایش است، اظهار داشت: در ابتدای سال 97 تنها سه سینمای ونوس، تربیت و آیه در قم فعال بود که با تکمیل و بهره بردای از سه سینمای آوینه، شهر آفتاب و کودک، تعداد سینماهای استان به 6 مرکز رسید.

وی افزود: سینما کودک زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اعتبارات سفر سال 89 رهبر معظم انقلاب به قم در منطقه پردیسان این استان ساخته شده است که با گذشت چند ماه از تجهیز کامل آن به دلیل تغییرات مدیریتی و طی کردن روند واگذاری به بخش خصوصی، بهره برداری از آن چند ماه به طول انجامید.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و درسال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

رضوانی ادامه داد: با افتتاح این سینماها در ماه های اخیر، تعداد صندلی های فعال سینمایی استان از 820 صندلی در سال 96 با رشد بیش از 2 برابری به یکهزار و 860 صندلی در ابتدای سال 98 افزایش یافت. 

وی اظهار داشت: هم اکنون سینمای ونوس با 300 صندلی، سینمای تربیت با 500 صندلی، سینمای آیه با 140 صندلی، سینمای آوینه با 220 صندلی و سینمای شهر آفتاب با 620 صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودک و نوجوان با 200 صندلی، 6 سینمای فعال استان قم هستند.


فروش 53 هزار بلیت فیلم های سینمایی نوروزی در قم

وی در ادامه با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال از 27 اسفند 97 تا 15 فروردین ماه 98 بیش از 53 هزار بلیت در سینماهای قم به فروش رسید گفت: رحمان 1400، چهارانگشت، زندانی ها، ماه پیشونی، ژن خوک و تختی، 7 فیلم نوروزی اکران شده در قم بود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: فیلم سینمایی تختی کمترین فروش و فیلم رحمان 1400 بیشترین فروش بلیت را در این ایام در قم داشته است.

وی افزایش سالن های سینمایی اکران فیلم های نوروزی را از جمله اتفاق های مهم امسال دانست و گفت: طرح اکران نوروزی فیلم های سینمایی، امسال در پنج سینمای، ونوس، تربیت، آوینه، شهر آفتاب و کودک برگزار که این موضوع موجب استقبال بیشتر مردم از سینماها در ایام نوروز نسبت به سال گذشته شد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcd5o05.yt09z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما