کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

المپیک؛ ظرفیت فراموش‌شده ورزش قم

خبرگزاری تسنیم , 20 فروردين 1398 ساعت 12:00

با بی‌برنامگی‌ مسئولان استان، ورزش قم نماینده‌ای در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ندارد.


به گزارش قم نیوز تقریباً سه سال و اندی از المپیک 2016 برزیل می‌گذرد و همه کشورها خود را برای حضوری قدرتمند در المپیک 2020 توکیو آماده می‌کنند که البته جمهوری اسلامی ایران از این قاعده مستثنی نیست.

استان قم در المپیک دور گذشته نماینده‌ای را نداشت و تنها مانور خود را بر روی نمایندگان پارالمپیکی خود گذاشت اما در هیچ صورتی نمی‌توان غیبت قمی‌ها را نادیده گرفت.

باوجود رشته‌های مختلف که در قم فعالیت دارند، انتظار می‌رفت از بین آن‌ها در برخی رشته مانند کشتی،تکواندو، دو و میدانی و برخی دیگر نماینده در بدنه تیم ملی حضورداشته باشند تا بتوانند تیم‌های ملی کشورمان را همراهی کنند.

عدم حضور ورزشکاران استان قم در ادوار گذشته المپیک به مدیریت قبلی و فعلی ورزش استان مربوط نمی‌شود بلکه این موضوع به سالیان قبل بازمی‌گردد چراکه تدبیر و ساماندهی برای استعدادیابی و پرورش ملی‌پوشانی در حد المپیک صورت نگرفته است.

چهار سال متوالی ورزش قم این فرصت را در اختیار داشت تا یک ورزشکار را در یک‌رشته مدال‌آور تربیت‌کرده و آماده حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان شود اما این دوره نیز همچون دوره‌های گذشته هیچ نماینده‌ای از قم حضور نخواهد داشت.

در المپیک 2020توکیو ژاپن تفاوتی با ادوار گذشته مشاهده می‌شود و آن نیز اضافه شدن رشته کاراته به‌عنوان ورزش ملی این کشور به جمع سایر رشته‌ها است.

در شرایطی که تنها امید مدیران ورزش قم به امیرمهدی زاده ملی‌پوش کاراته کشور بود، اما حرکت نوسانی وی باعث شد تا شانس خود را برای حضور در المپیک کم‌رنگ‌تر کند و جواز حضور مهدی زاده در توکیو به اما و اگر بکشد.

این عملکرد ضعیف نشان می‌دهد تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی و المپیکی که اداره کل ورزش در زمان حسن عابدی مدیرکل سابق ورزش قم تشکیل می‌شد هیچ خروجی و ثمر مثبتی نداشته است.

کمتر از 350 روز دیگر تا آغاز المپیک توکیو باقی‌مانده و تمام ملت‌ها برای به اهتزاز درآوردن پرچم کشور خود آماده حضور در این رویداد ورزشی هستند.

ورزش قم چهار سال دیگر باید منتظر بماند تا شاید یک ناجی واقعی از راه برسد و به حسرت چندساله که حضور تنها یک نماینده دربازی‌های المپیکی است پایان دهد البته هنوز به‌طور قطعی نمی‌توان ناامید شد.

ممکن است در مسابقات ورودی باقی‌مانده بتوان سهمیه‌ای کسب کرد که البته این امر بسیار دور از ذهن است اما در ورزش هر اتفاقی ممکن است.

انتهای پیام/113


کد مطلب: 76412

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76412/المپیک-ظرفیت-فراموش-شده-ورزش-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir