سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 76426
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

شهردار قم: شهر قم باید به شهر الگوی سبز مبدّل شود

قم نيوز : شهردار قم با اشاره به برنامه های این نهاد بیان کرد: برنامه های شهرداری قم در این راستا است که شهر قم را به شهری کاملا سبز و کنترل شده از هر جهت مبدّل کنیم.
شهر قم باید به شهر الگوی سبز مبدّل شود
شهر قم باید به شهر الگوی سبز مبدّل شود
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقاییان نژاد امرز در دیدار آیت الله اعرافی  که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: بحرانی که در زمینه حمل نقل در استان وجود داشت با اضافه شدن ناوگان جدید از بین خواهد رفت.

وی افزود: نقاط ضعفی در قم وجود دارد که برای حل همه آنها برنامه داریم ولی مهمترین برنامه آن است که همه این مشکلات در قالب یک کار شبکه های متمرکز از بین برود تا کنترل و تاب آوری بیشتری بر امور داشته باشیم.

شهردار قم تصریح کرد: امید داریم که شهر قم به یک شهر سبز و الگو در کشور مبدل شود؛ البته باید زیرساخت های آن از نظر آب و پساب و مسایل مختلف شهری و فضای سبز فراهم شود؛ اطمینان داریم که در سالهای آتی این فضای سبز خود را نشان می دهد؛ در هرجایی که از دست ما برآمده و ظرفیت ها اجازه می داده است به شکل کاملا علمی فضای سبز انجام شده است.

سقاییان نژاد اظهارکرد: در قسمت های پسماند حرکت های خوبی انجام شده است که البته هنوز تکمیل نیست و باید این ضعف ها از بین رود که زباله ای در قم دفن نشود؛ شهر قم باید از هر جهت به شهری سبز مبدل شود.

وی گفت: خط سریع السیر با 18 اتوبوس از پردیسان به حرم می رود که فاصله پردیسان و حرم را در ظرف 15 دقیقه طی می کند که طلاب نیز از مهمترین اقشاری هستند که از این خط استفاده می کنند.

شهردار قم بیان کرد: در زمینه ورودی های شهر قم باید کار بزرگی با مشارکت نهادهای مختلف انجام شود؛ در زمینه آسفالت معابر نیز پیش بینی های خوبی شده است که امیدواریم بتوانیم مشکلات سطحی معابر را از بین ببریم.

وی گفت: محرومیت زدایی یک پروسه تدریجی است که باید با برنامه های متمرکز آن را از بین ببریم؛ محله شهر قائم با اجرای پروژه بزرگ انتقالی بولوار مرجعیت و حرم تا حرم به شکل کامل تغییر چهره یافت و این تغییر چهره ها با اجرای پروژه های بزرگ و چند بعدی انجام شود.

سقاییان نژاد بیان کرد: در زمینه رودخانه نیز می توانیم با تدابیر بهتر توقف و پارک و حرکت خودروها را در آخرین لحظات ممنوع کنیم؛ کنترل شهر بحثی مهم است ولی نباید روی اعصاب مردم این کتنرل انجام شود و با بستن رودخانه ترافیک گسترده شهری به مناطق دیگر منتقل شود.

وی گفت: نیمه شعبان نیز از مهمترین زمینه های فعالیت شهرداری است که شهرداری قم در این زمینه با روحیه بسیار خوبی آماده خدمت گزاری به زائران مسجد مقدس جمکران است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcepe8f.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما