سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : 76432
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات‌شهری و امور اجتماعی شهردار قم مطرح کرد

جمع‌آوری ۸۰۰ سرویس گل و لای از بلوار زائر

قم نيوز : معاون خدمات‌شهری و امور اجتماعی شهردار قم گفت: در طول سه روز ۸۰۰ سرویس گل و لای از بلوار زائر جمع آوری شد.
در ایام نوروز هیچ‌گونه تلفات جانی در قم نداشتیم
در ایام نوروز هیچ‌گونه تلفات جانی در قم نداشتیم
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهری با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: از آنجایی که شهردار تاکید فراوان بر نظم و زیباسازی شهر داشتند تلاش ما بر این بود تا این مهم انجام پذیرد.

وی گفت: با همکاری آستان مقدس حرم مطهر و سازمان توسعه و عمران شهرداری، تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام را جهت تسهیل زائرین و مسافران نوروزی افزایش دادیم. به طوری که تعداد سرویس‌های بهداشتی در سال گذشته هزار و ۳۴۲ چشمه و در سال جاری هزار و ۴۶۸ چشمه و تعداد حمام در سال گذشته از ۳۲ به ۸۵ چشمه در سال جاری افزایش یافت.

معاون خدمات شهری شهردار قم اظهار داشت: در بحث استراحتگاه زائرین از ظرفیت پنج بوستان امام رضا، فدک، نیایش، جمکران و غدیر استفاده شد و با همکاری سازمان ورزش و جوانان در شب‌های بارانی، ۲۱ مکان مسقف همراه با پارکینگ در اختیار زائرین قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ایمنی و امنیت اماکن اسکان و تجمع در شهر قم گفت: خوشبختانه در ایام عید نوروز هیچ‌گونه تلفات جانی در شهر قم نداشتیم.

سامع خاطرنشان کرد: ما شاهد دو مرحله بارندگی شدید در ایام عید نوروز بودیم. بارش باران در شهر قم در مرحله اول که به مدت دو روز به طول انجامید ۴۹ میلیمتر و در مرحله دوم در روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین ۳۹ میلیمتر بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مورد خاصی به وجود نیامد، فقط در مرحله دوم بارش‌ها چون زمین سیراب شده بود، سیلاب به سمت شهر آمد که با کنترل آن به داخل رودخانه قمرود مانع از ورود سیلاب به داخل شهر شدیم.

وی تصریح کرد: حجم زیادی از گل و لای و پسماند از طریق رودخانه قمرود وارد محدوده شهری شده و خسارات به وجود آمده از این دو بارندگی بالغ بر ۱۱۶میلیارد ریال برآورد شده است که عمده خسارات در بخش فضای سبز، آسفالت و علائم ترافیکی به ویژه در مسیر بلوار زائر است.

معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه در طول سه روز ۸۰۰ سرویس گل و لای از بلوار زائر جمع آوری شد گفت: روز ۱۶ فروردین ماه بلوار زائر جهت تردد وسائل نقلیه در اختیار مردم قرار گرفت.

 سامع همچنین  با اشاره به اقدامات فرهنگی در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم در ایام نوروز گفت: اقدامات متنوع فرهنگی برای زائران و مسافریان در نظر گرفته شده بود که از جمله آن با همکاری ستاد اقامه نماز در ۱۱ بوستان نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی به اجرا درآمد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5abz.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما