چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 76461
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری: حضرت عباس(ع) درس وفاداری را به بشریت آموخت

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وفاداری حضرت عباس(ع) گفت: هنگامی که حضرت عباس(ع) برای آوردن آب برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش رفت ولی آبی نخورد، این موضوع برای جامعه به عنوان درس اخلاق و وفاداری باید مورد تاکید باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری: حضرت عباس(ع) درس وفاداری را به بشریت آموخت
عضو مجلس خبرگان رهبری: حضرت عباس(ع) درس وفاداری را به بشریت آموخت
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد حضرت عباس(ع) اظهار داشت: حضرت عباس(ع) دارای ویژگی‌های زیادی بودند که ادب از جمله آن است.

وی افزود: حضرت عباس(ع) همیشه در برابر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ادب برادری و بزرگتری را حفظ می‌کردند که این موضوع درس بزرگی برای همه ما است و باید همانند ایشان مراعات بزرگتر را داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ولایت‌مداری حضرت عباس(ع) مورد تاکید است، شمر بن ذی الجوشن از سپاه دشمن نزد حضرت عباس(ع) آمد و از طرف حاکم به ایشان پیشنهاد داد که از امام حسین(ع) دست بکشد تا ایشان و برادرانش در امان باشند و جانشان حفظ شود.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: حضرت عباس(ع) با توجه به غیرت دینی خویش و تبعیت از ولایت، کوچک‌ترین تردیدی نکردند و هیچ‌گاه امان نامه را نپذیرفتند و جان خود را فدای اسلام کردند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت عباس(ع) فرمود تا زمانی که جان فرزندان حضرت زهرا(س) در امان نباشد امان نامه را رد می‌کنم که این موضوع نشان ولایت مداری است، حضرت ابوالفضل(ع) فرمود که «انی احامی ابداً عن دینی» و از امام حسین(ع) حمایت کرد.
دیرباز با اشاره به وفاداری حضرت عباس(ع) خاطرنشان کرد: هنگامی که حضرت عباس(ع) برای آوردن آب برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش رفت آبی نخورد که این موضوع برای جامعه به عنوان درس اخلاق و وفاداری باید مورد تاکید باشد، باید با بهره‌گیری از ویژگی‌های اخلاقی اهل بیت(ع) ادامه دهنده راه آنها باشیم.

انتهای پیام/ح
https://qomnews.ir/vdcdfo05.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما