چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 76464
منبع : خبرگزاری ايرنا

حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مناطق سیلزده

قم نيوز : آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از مناطق سیلزده پلدختر استان لرستان بازدید کرد.
حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مناطق سیلزده
حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مناطق سیلزده
به گزارش قم نیوز تولیت  آستان مقدس حضرت معصومه(س) دراین بازدید در جریان آخرین اقدامات انجام شده در زمینه کمک رسانی به سیلزدگان قرار گرفت.

وی همچنین در جمع گروهی از جهادگران در مقر ستاد کمک های مردمی استان قم ، با بیان اینکه انسان با بلاها و آسیب‌ها مورد آزمون الهی قرار می‌گیرد، گفت: همه مردم برای رفع مشکلات سیل‌زدگان دغدغه‌مند هستند و به صورت مستمر کمک‌ و یاری رساندن به آنان را دنبال می‌کنند.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: رودخانه محلی طبیعی برای عبور جریان سیل است و اگر ما در حاشیه آن خانه بسازیم و به حریم رودخانه تجاوز کنیم روزی می‌رسد که دچار مشکل می شویم.

وی یادآور شد: در این میان برخی افراد حوادث طبیعی را هم به نظام و انقلاب ربط می‌دهند و با کارهای نادرست خود خط شهدا را تضعیف می‌کنند، آنان در حقیقت در زمین دشمنان بازی می‌کنند و باید بدانند که ما همه فرزندان این کشور هستیم و باید برای تعالی آن در کنار یکدیگر تلاش کنیم.

در این جلسه که مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم و احمد بیطرفان، جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) حضور داشتند، مسئول قرارگاه کمک های مردمی قم ضمن ارائه گزارشی از اقدام های صورت گرفته در جهت خدمت رسانی و هدایت کمک های مردمی به سیل زدگان لرستان اظهار داشت: بحمدالله با همدلی عالی و پیگیری های مستمر مسئولان استان و بکار گیری تجربیات امدادرسانی در مناطقی همچون کرمانشاه، ورزقان، بم، رودبار و منجیل و غیره و همچنین برپایی جلسات پیاپی با مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح در منطقه، به عنوان یک قرارگاه مردمی، توانسته ایم در موقعیت قابل قبولی از حیث خدمت رسانی قرار بگیریم.

محمد خامه یار افزود: حضور روحانیان اعزامی از قم و خدمت رسانی با لباس روحانیت، بسیار دلگرم کننده و اثربخش است و مرتب اظهار می دارند که همه ما و سایر مردم پای حمایت از نظام و رهبری ایستاده ایم.

وی عرضه غذای تبرکی آستان مقدس حضرت معصومه(س) را از جمله درخواست های مردمی برشمرد و خاطرنشان کرد: همه خدماتی که از سوی این قرارگاه در پلدختر ارائه می شد، از برکت شهر حضرت معصومه(س) است و ضرورت دارد نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

محمود پارچه باف، رییس ستاد کمک های مردمی به سیل زدگان استان لرستان نیز گفت: هدف از تشکیل ستاد، جلوگیری از موازی کاری است که ضمن جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، امکانات نیز به طور عادلانه توزیع شود.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم به عنوان خادمان مردم، رنج ها و آلامی که به سبب سیل به وجود آمد، با صبر و حوصله التیام یابد و به زودی برطرف شود.


آمادگی کارکنان سپاه برای کمک به سیلزدگان 

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به اعلام آمادگی یک هزار و 500 تن از کارکنان سپاه استان برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده لرستان گفت: حضور خادمان حرم با لباس خادمی، روحانیان، سپاه و سایر قشر‌ها در بین سیل زدگان نشانه عزت نظام اسلامی است.

سرهنگ احمد بیطرفان در جلسه هماهنگی کمک رسانی به سیل زدگان شهر پلدختر اظهار داشت: در حال حاضر در حال جمع آوری امکانات هستیم و هماهنگی کامل در ستاد مردمی شکل گرفته و بر اساس آن هر نیازی که در منطقه وجود دارد، برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ما در بحث کمک رسانی به سیل زدگان، استان خوزستان، مازندران، لرستان، گلستان و خراسان شمالی تفاوتی ندارد و به محض اعلام معین بودن قم برای لرستان، کمک‌ها با در نظر گرفتن اولویت به این سمت هدایت شد؛ با این حال، هر منطقه‌ای از استان‌های یادشده اعلام نیاز کنند، در کمک رسانی اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر حضور نیرو‌های جهادی و مردمی، ما در موضوع ترابری و انتقال نیرو‌ها با اتوبوس از قم به لرستان، کاملا مهیا و در خدمت هستیم و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.
بیطرفان ادامه داد: حضور مسئولان در قرارگاه مردمی خدمت رسانی موجب دلگرمی و هم افزایی بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: پس از برطرف شدن خطر سیل و مشکل آبگرفتگی معابر و منازل، طی روز‌های آینده مساله انتقال ماشین آلات و تامین آب و برق و گاز و سیمان و سایر مصالح ساختمانی به پلدختر و ضرورت حضور گروه‌های جهادی مطرح است.

وی افزود: در زمینه بازسازی، اگر سپاه و استانداری قم به طور متمرکز در یکجا مستقر شده و اقدام به ساخت و ساز کنند، با توجه به همدلی و هماهنگی صورت گرفته، اثرگذاری در منطقه نیز بیشتر خواهد بود.

سیل در نخستین روزهای سال جاری در برخی از استان های کشور منجربه خسارت های جانی و مالی شد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcgtt9u.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما