چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 76470
منبع : خبرگزاری فارس

ورزش با بيمه 20 هزار توماني / ماجرای كلاهبرداري خانم «پ»

قم نيوز : هیأت پزشكي ورزشي استان قم از آغاز سال 1398 كارت بيمه ورزشي را با دريافت دويست هزار ريال براي ورزشكاران رشته‌هاي مختلف صادر مي‌كند.
ورزش با بيمه 20 هزار توماني / ماجرای كلاهبرداري خانم «پ»
ورزش با بيمه 20 هزار توماني / ماجرای كلاهبرداري خانم «پ»
به گزارش قم نیوز برخورداری از بیمه ورزشی برای ورزشکاران تمام رشته‌های ورزشی لازم و ضروری است و تمامی هیات‌ها، تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی برای برگزاری هر نوع مسابقه می‌بایست ورزشکاران خود را بیمه کنند، در واقع تاکید متولیان ورزش این است که هیچ شخصی بدون بیمه، ورزش نکند.

اما تغییر نرخ بیمه ورزشی سال 1398 در حالی اتفاق افتاد که تعرفه بیمه ورزشی در سه سال متوالی گذشته مبلغ 150 هزار ریال و بدون تغییر بود اما ظاهرا با توجه به بالا رفتن هزینه‌های پزشکی، فدراسیون پزشکی ورزشی ناگزیر به افزایش هزینه صدور کارت بیمه ورزشی در سال جدید شده است.

در شرایطی که بیمه ورزشی خدمات قابل توجهی برای ورزشکاران پیش‌بینی کرده، حضور ورزشکاران در تمرین مسابقه یا هر فعالیت ورزشی دیگر بدون پوشش بیمه ورزشی دارای اعتبار، مسئولیت حقوقی را متوجه باشگاه یا مربی مربوطه خواهد کرد، بنابراین تاکید شده که حتما پیش از هر مسابقه یا حتی تمرین نسبت به دریافت کارت بیمه ورزشی اقدام شود.

افزایش 50 هزار ریالی تعرفه بیمه

در شرایطی که هزینه بیمه ورزشی از سال ۹۸ برابر با 200 هزار ریال خواهد بود، جامعه ورزش از دو طریق می‌توانند برای دریافت کارت بیمه ورزشی اقدام کنند، ابتدا به شکل حضوری با مراجعه به دفتر هیأت پزشکی ورزشی استان قم واقع در مجموعه ورزشی جهان‌پهلوان تختی امکان‌پذیر است.

هیات پزشکی ورزشی استان قم اعلام کرده ورزشکاران برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 37734670 ارتباط برقرار کنند، ضمن اینکه در روش غیر حضوری برای دریافت کارت بیمه ورزشی، ورزشکاران باید به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کرده و با ورود اطلاعات خود و پرداخت آنلاین اقدامات لازم را انجام دهند.

اتفاقی عجیب در یک باشگاه ورزشی خصوصی

خبر تغییر تعرفه بیمه ورزشی در حالی منتشر شد که اتفاقی عجیب در یک باشگاه ورزشی خصوصی خبرساز شد، در حالی که این باشگاه ورزشی با وجود دریافت هزینه صدور بیمه ورزشی از ورزشکاران خود اما برای صدور کارت بیمه اقدام نکرده تا اعتراض ورزشکاران را به دنبال داشته باشد.

ماجرا از این قرار است که این باشگاه ورزشی اقدام به دریافت تعرفه بیمه از ورزشکاران خود کرده ولی آنها را بیمه نکرده است، باشگاهی که در بخش بانوان و با مدیریت خانم «پ» فعالیت می‌کند و ورزشکاران آن زمانی متوجه می‌شوند بیمه نیستند که درخواست دریافت کارت بیمه خود را می کنند اما موفق نمی شوند!

اما اتفاق جالب توجه این است که مسوول روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان قم در پیگیری این موضوع وقتی نام مدیر این باشگاه را متوجه شد، در پاسخ واکنش جالبی داشت و گفت: او در موضوع بیمه همیشه مشکل داشته و شاکی‌های زیادی دارد، البته این موضوع تازگی ندارد و خیلی از اماکن این کار را می‌کنند.

اینکه هیأت پزشکی ورزشی استان قم به صراحت اعلام می‌کند موضوع تازگی ندارد بسیار عجیب است! اما نکته عجیب‌تر این است که چرا تا کنون برخوردی با این باشگاه‌ها و این افراد صورت نگرفته، نام باشگاه فعلا محفوظ است اما به نظر می‌رسد هیأت پزشکی ورزشی در خصوص این موضوع واجد شرایط دریافت کارت زرد است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdzo05.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما