چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 76475
منبع : خبرگزاری تسنیم

امیر احمدرضا پوردستان: تروریست خواندن سپاه سردرگمی سردمداران آمریکا را نشان می‌دهد

قم نيوز : رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه تروریست خواندن سپاه سردرگمی سردمداران آمریکا را نشان می‌دهد گفت: پیش‌ از این نیروهای آمریکایی از سایه خودشان در منطقه ترس داشتند با تروریست شدن آنها ترس و وحشت وجود آنها را گرفته است.
تروریست خواندن سپاه سردرگمی سردمداران آمریکا را نشان می‌دهد
تروریست خواندن سپاه سردرگمی سردمداران آمریکا را نشان می‌دهد
به گزارش قم نیوز امیر احمدرضا پوردستان ظهر امروز در بیستمین سالگرد شهید سپهبد صیاد شیرازی و 110 شهید نیروهای مسلح که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: ترجیح دادن آسایش و آرامش دیگران به آرامش خود، ثمره یک روح بزرگ است.

وی داشتن روح بزرگ را از نشانه‌های اصلی شهدای دفاع مقدس دانست و افزود: شهدای انقلاب افرادی بودند که دارای روح بزرگی بودند، روح‌های بزرگی که جسم‌های آن‌ها را به‌زحمت می‌انداخت. شهید چمران یکی از افرادی بود که حقیقتاً دارای روح بزرگی بود که سبب می‌شد تا ساعتی برای کاستن از درد و رنج مردم ستمدیده آرام نگیرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دست‌نوشته‌های شهید چمران بزرگی روح این شهید بزرگوار را به‌درستی نشان می‌دهد، دست‌نوشته‌های آخر شهید چمران اوج عرفان و روح بزرگ وی را متبلور کرده است. شهید صیاد شیرازی نیز ازجمله شهیدان بزرگی بوده که روح بزرگش جسم وی را به‌زحمت می‌انداخت.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: افرادی که در خدمت نظام اسلامی هستند باید دارای روح‌های بزرگی چون شهید چمران و صیاد شیرازی باشند، امدادگران امروز مناطق سیل‌زده کشور که شب را از روز نمی‌شناسند نیز افرادی هستند که دارای روح‌های بزرگ هستند. کمبود امکانات و بودجه‌ها این روح‌های بزرگ را از کمک‌رسانی و انجام به وظیفه انسانی و دینی خود بازنمی‌دارد.

وی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: اخلاص در عمل بارزترین و مشخص‌ترین ویژگی اخلاقی شهید صیاد شیرازی بود. این شهید بزرگوار هرگز کاری نمی‌کرد که خود را مطرح کرده یا نامی از خود بر جای بگذارد، تنها هدف این شهید بزرگوار خدمت به اسلام و نظام اسلامی بود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ابراز کرد: ولایت‌مداری از ویژگی‌های دیگر شهید صیاد شیرازی بود، قرائت این شهید بزرگوار از حوادث و اتفاقات همان قرائت ولی‌فقیه بوده و هرگز قرائت به رأی نمی‌کرد. در تمام رفتار و اقدامات این شهید بزرگ ولایت مداری مشخص است. اعتقاد به نماز اول وقت از ویژگی‌های مهم این شهید عارف‌مسلک بود. در دوران جنگ تحمیلی هر جا که کار از اسباب و عوامل مادی خارج می‌شد شهید صیاد شیرازی دو رکعت نماز خوانده و بعدازآن اقدام به تصمیم‌گیری می‌کرد.

امیر پوردستان گفت: نبوغ نظامی از دیگر ویژگی‌های این شهید است. باتقوا و اخلاصی که این شهید داشت حقیقتاً خداوند پنجره‌های علم و دانش را به روی وی گشوده بود. توان محدود این شهید بزرگوار به اقیانوس بزرگی چون اعتماد به خداوند گره‌خورده بود. تشکیل قرارگاه‌های مشترک ارتش و سپاه یکی از اقدامات بسیار مؤثر و مهم در دوران جنگ تحمیلی با نقش و ایده شهید صیاد شیرازی بود.

وی عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی یک شوک ژئوپلیتیک بود که بلوک‌های شرق و غرب عالم را گیج و مبهوت کرد. تا قبل از انقلاب اسلامی در باطن ایران یکی از ایلات امریکا محسوب شده و تمام حوادث و اتفاقات داخلی کشور توسط آمریکا کنترل و مدیریت می‌شد. ارتش، سیاست و اقتصاد ایران قبل از انقلاب اسلامی به‌صورت کامل در اختیار آمریکا بود اما بعد از آن انقلاب اسلامی این امتیازات از آن‌ها گرفته شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: مشکل اصلی آمریکا با انقلاب اسلامی از دست دادن منافع سیاسی و اقتصادی نیست بلکه ادبیات انقلاب اسلامی و عمق نفوذ آن در جان ملت‌های آزاده بزرگ‌ترین خطری بود که آمریکا از انقلاب اسلامی احساس می‌کرد. آمریکا برای براندازی انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته هر کاری که  می‌توانسته کرده اما به موفقیتی دست پیدا نکرده است.

وی با اشاره به مسئله پیچ تاریخی ابراز کرد: پیچ‌های تاریخی دقیقاً مانند پیچ‌های طبیعی بوده که اگر به الزامات آن توجه نشود ممکن است، خسارت‌های جبران‌ناپذیری ایجاد شد. پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، فروپاشی شوری سابق، بیداری اسلامی با پیامد ظهور قدرت اسلام و اتحاد جهان اسلام و افول قدرت سیاسی آمریکا از نتایج بزرگ بیداری اسلامی بود، قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا در حال افول است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: حقیقت این است که آمریکا دیگر توان هیچ‌گونه جنگ نظامی نداشته و به خاطر همین نیز راهبردهای خود را تغییر داده‌اند که اقدام اخیر آن‌ها در قبال سپاه نیز از همین مسئله ناشی می‌شود.

وی گفت: آمریکا امروز در یک پیچ تاریخی قرار گرفته که اگر سیاست‌های خود را تغییر ندهد ممکن است مانند تجربه‌های دیگر پیچ‌های تاریخی مانند شوروی سابق از هم بپاشد. مورد هجمه قرار دادن آرمان‌های انقلاب اسلامی توسط آمریکا از ترسی بوده که آن‌ها از این پیچ تاریخی احساس می‌کنند. قدرت معنایی و ادبیات سیاسی ایران بزرگ‌ترین تهدید نظام سلطه‌گر است.

امیر پوردستان گفت: هدف نهایی آمریکا از حادثه 11 سپتامبر حمله نظامی به ایران بود که باوجود بیداری و آگاهی رهبری، مسئولان و مردم آن‌ها راهبرد خود را به‌سوی افغانستان تغییر دادند. بعد از افغانستان نیز گروه‌های تکفیری را تشکیل داده  و اشغال عراق و سوریه را برای تحت‌فشار قرار دادن ایران و کنترل اقدامات ایران در منطقه آغاز کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی تأکید کرد: قرآن هراسی و روی‌گردانی مردم از قرآن، ایجاد اختلافات بین شیعه و سنی، تخریب ارکان نظام و تحت‌فشار قرار دادن سپاه از راهبردهای آمریکا در دو دهه اخیر بوده که تمام آن‌ها نشان از ضعف و سردرگمی سردمداران آمریکا در رویارویی با نظام اسلامی و انقلاب است. ناکام گذاشتن اهداف آمریکا در منطقه مهم‌ترین علت بغض و کینه آمریکا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: اگر سپاه پاسداران در عراق، سوریه و لبنان ورود نمی‌کرد بدون شک چهره این کشورها امروز کاملاً تغییر می‌کرد و نامی از این کشورها دیگر وجود نداشت. پیش‌ از این نیروهای آمریکایی از سایه خودشان در منطقه نیز ترس داشتند، با تروریست شدن نیروهای آمریکا در غرب آسیا ترس و وحشت وجود نیروهای آمریکایی را گرفته است. مشاهدات ماهواره‌ای نیروهای نظامی ایران عمق ترس و وحشت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را به‌وضوح نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciw5ay.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما