پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 76493
منبع : خبرگزاری تسنیم

سیاست‌های اقتصادی استان، تولیدکنندگان قمی را به ورطه ورشکستگی کشیده است

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه هزینه‌های تولید واحدهای تولید هر روز براثر مصوبات استانی اضافه می‌شود اما نقدینگی کاهش پیدا می‌کند. روند فعلی سیاست‌های استانی تولیدکنندگان را در ورطه نابودی و ورشکستگی قرار داده است.
سیاست‌های اقتصادی استان، تولیدکنندگان قمی را به ورطه ورشکستگی کشیده است
سیاست‌های اقتصادی استان، تولیدکنندگان قمی را به ورطه ورشکستگی کشیده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در ساختمان اداری حرم مطهر برگزار شد اظهار داشت: بیانیه گام دوم بعد از تبیین و اعتقاد به اصول آن باید به مرحله اجرا و گفتمان ‌ازی تبدیل شود.

وی افزود: دستگاه‌های استانی و آحاد مختلف مردم در اجرای درست این بیانیه باید به‌صورت آتش به اختیار عمل کنند.این بیانیه مهم‌ترین سند بالادستی کشور بوده و باید تمام تصمیم‌های انجام‌شده بر مبنای آن انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش اجرایی کشور ابراز کرد: کشور ازنظر قوانین مشکلی ندارد اما متأسفانه در حوزه اجرا مشکلاتی وجود دارد که از کم‌کاری و ضعف مدیران ناشی می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که برای اجرای دقیق سرفصل‌های بیانیه گام دوم پیشنهادات نهادهای علمی و افراد متخصص را به قانون تبدیل کند.

ذوالنور تأکید کرد: از هفت سرفصل اصلی بیانیه گام دوم انقلاب 5 سرفصل آن ربطی به مرکز نداشته و تمامی استان‌ها بدون اینکه بخواهد اجازه‌ای از تهران گرفته شود می‌توانند اقدامات خود را باقدرت انجام دهند. مقام معظم رهبری نسبت به نهادینه‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اهتمام و تأکید بسیاری داشته که نمی‌شود از کنار آن به‌سادگی عبور کرد.

وی با انتقاد از رخی همایش‌های پرهزینه اما بدون خروجی در قم خاطرنشان کرد: همایشی سال گذشته در زمینه استفاده از فرصت‌های گردشگری استان قم برگزار شد که متأسفانه خروجی قابل‌توجهی از آن نصیب استان نشد. با توجه به وضعیت معیشت مردمی همایش‌های پرهزینه و بدون خروجی به صلاح مردم و استان نبوده و استان نباید به دنبال آن برود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متأسفانه هزینه‌های تولید واحدهای تولید هر روز براثر مصوبات استانی اضافه می‌شود اما نقدینگی آن‌ها هرروز به خاطر اقتصادی کاهش پیدا می‌کند. با روند فعلی سیاست‌های استانی تولیدکنندگان در ورطه نابودی و ورشکستگی قرار می‌گیرند.

ذوالنور ادامه داد: متأسفانه سیاست‌های استان در زمینه سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) سبب فرار سرمایه‌گذاران شده است. در وضعیتی که مردم با مشکلات سخت مالی روبه‌رو هستند معلوم نیست چرا مسئولان استان به دنبال برگزاری همایش‌های پرهزینه و بدون خروجی هستند.

همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید در قم برگزار می‌شود

بهرام سرمست در این جلسه اظهار داشت: فرزندان ملت از سوی رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان یک گروه تروریستی نامیده شده که نشان از اهمیت و محبوبیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به پیامدهای اقدام اخیر آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این اقدام نابخردانه ترامپ در انظار عمومی ملت ایران با افزایش محبوبیت و جایگاه سپاه پاسداران انقلاب همراه خواهد شد.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد: شورای فرهنگی عمومی باید فرهنگ ایثار و شهادت را به یک گفتمان رایج در بین مردم به‌ویژه نسل جوان تبدیل کند.

سرمست خاطرنشان کرد: برای امدادرسانی و کمک به سیل‌زدگان لرستان تعامل و همدردی بسیار ویژه‌ای وجود داشته که خروجی آن نیز ارسال محموله‌های متعدد کمک‌های مردمی و دستگاه‌های استانی به مناطق سیل‌زده بوده است.

وی عنوان کرد: مدیریت بحران استان ارسال کمک‌های مردمی و تجهیزات امدادرسانی به استان لرستان را از ابتدای آغاز مشکلات آغاز و تا برگشت آرامش و ثبات به شهرهای خسارت‌دیده ادامه خواهد داد.

استاندار قم تأکید کرد: بعد تبیینی بیانیه گام دوم یکی از رویکردهای اصلی در عملیاتی شدن این سند بالادستی است، برای تبیین عمیق، علمی و دقیق بیانیه گام دوم باید مخاطب شناسی درستی در بین تبیین گران ایجاد شود.

سرمست با اشاره به نقش مراکز علمی استان در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گفت:  حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی استان برای تبیین این بیانیه باید تمام مغایرت‌های استاد بالادستی دیگر را استخراج کرده و درنهایت این بیانیه را به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی به برای اجرا ابلاغ شود.

وی ادامه داد: هفت سرفصل اصلی بیانیه گام دوم باید به‌عنوان محور فعالیت‌ها و مصوبات شورای فرهنگی عمومی استان تبدیل‌شده و سیاست‌گذاری‌های انجام بر مبنای آن انجام شود.

استاندار قم اضافه کرد: سازوکارهای اجرای برای تحقق رونق تولید در دستگاه اجرایی استان اندیشیده شده است. بحث فرهنگ تولید و کار یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی استان برای تحقق رونق تولید است. فرهنگ‌سازی برای تولید و کار انتظار مهمی بوده که از شورای فرهنگ عمومی استان می‌رود.

سرمست با اشاره به برنامه‌های استان در رونق تولید و اشتغال تأکید کرد: در برش استانی رویکرد کلان رونق تولید "همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید در قم برگزار می‌شود. این همایش نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌های سرمایه‌گذاران برای رسیدن به مرحله تولید و اشتغال سه هدف عمده‌ای بوده از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان انتظار می‌رود.

استاندار قم تصریح کرد: تا زمانی که تولید به یک فرهنگ عمومی در استان تبدیل نشود نمی‌توان انتظار داشت که رویکرد کلان رونق تولید در استان راه به‌جایی نبرد. در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید قم از تمام سلایق و ظرفیت‌های ملی و خارجی برای بهبود وضعیت اشتغال و تولید در استان استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcip5ay.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما